کد خبر: ۱۳۵۸۶۲
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
0
منطقه هلال نفتی در شرق لیبی چند شهر از جمله بنغازی و سرت را که بین بنغازی و طرابلس واقع شده است، شامل می شود.
هلال نفتی لیبی، منطقه جنگ زده اعلام شد
پول‌نیوز- دولت موقت لیبی روز یکشنبه منطقه 'هلال نفتی' در شرق این کشور را به دلیل وخامت اوضاع انسانی در نتیجه حملات شبه نظامیان 'فجر لیبی' منطقه جنگ زده اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دولت موقت لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، با صدور بیانیه ای 'منطقه خلیج السدره (هلال نفتی) که سرشار از منابع نفتی بوده را به عنوان منطقه جنگ زده و آسیب دیده اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم پس از آن گرفته شد که شورای وزیران روز یکشنبه یادداشت رییس شورای محلی منطقه 'خلیج السدره' درباره وخامت اوضاع انسانی این منطقه را که از شرق 'راس لانوف' تا غرب 'وادی احمر' امتداد دارد، مورد بررسی قرار دادند.

بنابر این بیانیه، در پی حملات شبه نظامیان فجر لیبی و وخامت اوضاع انسانی شمار بسیاری از ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و بسیاری از نهادهای دولتی و خدماتی تعطیل شدند.

بر اساس این گزارش، دسترسی نداشتن به کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی و دارو از جمله مشکلات جاری در این منطقه است.

منطقه هلال نفتی در شرق لیبی چند شهر از جمله بنغازی و سرت را که بین بنغازی و طرابلس واقع شده است، شامل می شود. این منطقه بیشترین ذخایر نفتی و همچنین بنادر السدره ، راس لانوف و البریقه را نیز شامل می شود.

این در حالی است که شبه نظامیان فجر لیبی هفته گذشته حملات خود را به طرف 'هلال نفتی' در عملیاتی موسوم به 'عملیات الشروق برای آزادسازی میادین نفتی' آغاز و اعلام کردند به دستور کنگره ملی لیبی (پارلمان منحل شده) مامور انجام این عملیات شده اند.

از زمان سیطره گروه فجر لیبی بر طرابلس در اوت گذشته که در پی آن عبدالله الثنی نخست وزیر مورد تایید بین المللی مجبور شد به شهر طبرق در شرق لیبی برود، درحال حاضر در لیبی دو دولت برای کسب مشروعیت رقابت می کنند.
برچسب ها: نفت ، لیبی ، هلال نفتی ، جنگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: