May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰۸۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
0
رییس اداره محیط زیست بهشهر گفت : شکارچیان متخلف و غیرقانونی در پناهگاه حیات وحش میانکاله محیط بان این منطقه را با شلیک گلوله مجروح کردند که این دومین رخداد مشابه طی یک ماه اخیر در این منطقه است.
شکارچیان متخلف محیط بان میانکاله را مجروح کردند
پول‌نیوز- زمان رضا احمدی ' روز چهارشنبه اظهار کرد : در این حادثه شکارچیان که در منطقه آشوراده با 5 دستگاه قایق پارویی و یک دستگاه قایق موتوری قصد شکار غیرمجاز را داشتند به سمت محیط بانان این منطقه که با یک دستگاه قایق موتوری در حال گشت زنی بودند شلیک کردند که به دنبال این حمله ، یکی از محیط بانان این منطقه به شدت مصدوم شد.

وی بیان کرد :به دنبال این شلیک ناجوانمردانه ، 19 گلوله ساچمه به ران پای راست و 5 گلوله ساچمه ای به ران پای چپ ' مهدی دادار ' محیط بان بهشهری اصابت کرد و وی را به شدت مجروح کرد.

رییس اداره محیط زیست بهشهر افزود : پس از این شلیک ها ، ماموران یگان حفاظت از محیط زیست بهشهر نجات جان همکار خود را به دستگیری شکارچی متخلف ترجیح داده و محیط بان را به بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر انتقال دادند.

احمدی ادامه داد : محیط بانان میانکاله به رغم مجهز بودن به سلاح گرم، هیچ شلیکی را به سمت شکارچیان متخلف انجام نداند.

وی گفت: شناسایی شکارچی متخلف آغاز شده و امیدواریم در مدت زمانی اندک بتوانیم این فرد را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهیم.

رییس اداره محیط زیست بهشهر بیان کرد: حال عمومی محیط بان مجروح خوب است و وی برای ادامه مراحل درمان باید تحت عمل جراحی پزشکان قرار بگیرد .

اواخر دی ماه نیز 'علیرضا یخکشی' مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله با شلیک گلوگاه شکارچیان غیر مجاز روانه بیمارستان شده بود .

منطقه حفاظت شده میانکاله که محیطی بسیار مناسب برای حضور پرندگان مهاجر و کنار آبزی است ، به دلیل آرامش ناشی از ممنوعیت حضور مردم ، به محیطی امن برای شکارچیان متخلف تبدیل شده است .

ممانعت ماموران یگان حفاظت این منطقه ارزشمند از شکار توسط افراد متخلف، همواره موجب بروز مشکلات برای این افراد شده است اما عادت شلیک به سمت محیط بانان ، رفتار غلط و بسیار ناپسندی است که فقط برخورد قاطع و سختگیرانه مسوولان قضایی می تواند از تداوم آن جلوگیری کند.

شهرستان بهشهر در شرق استان مازندران واقع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: