کد خبر: ۱۳۶۲۵۶
۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
0
پول‌نیوز - عملیات بارگیری و تخلیه بار از کشتی ها در 29 بندر در غرب آمریکا که یکی از درگاه های حیاتی اقتصاد این کشور به شمار می رود به دلیل دست از کار کشیدن کارکنان این بنادر متوقف و آن را به حالت نیمه تعطیلی کشاند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه از لس آنجلس گزارش داد این سومین بار طی یک هفته گذشته است که بنادر غرب آمریکا به دلیل عدم توافق بین اتحادیه کارگری با نمایندگان انجمن دریایی اقیانوس آرام PMA تعطیل می شود.

کشمکش بین اتحادیه کارگری و PMA نزدیک به 9 ماه است که ادامه دارد و 20 هزار نفر از کارکنان بنادر غرب آمریکا از ماه جولای گذشته میلادی بدون قرارداد، با وضعیتی نامعلوم مشغول به کار هستند.

بنابراین گزارش اولین دور اعتصاب در بنادر غربی آمریکا به مدت دو روز از اوایل هفته گذشته آغاز شد، اما از روز پنجشنبه از سرگرفته شد و تنها به مدت هشت ساعت عملیات بارگیری و تخلیه بار کشتی هایی که در بنادر پهلو گرفته بودند صورت گرفت و اواخر روز گذشته (جمعه) بار دیگر کارکنان بنادر دست از کار کشیدند.

بنادر غرب آمریکا نیمی از تجارت دریایی این کشور را شامل می شود که دراین میان 70 درصد واردات آسیا ازاین محل صورت می گیرد.

رویترز گزارش داد اختلال در مهمترین درگاه ورودی کالا به آمریکا همانند موجی تاثیرات اقتصادی خود را به داخل آمریکا انتقال می دهد.

در حالیکه تلاش می شود کانتینرهای تخلیه شده توسط خط آهن و دیگر وسایل نقلیه تخلیه شوند، اما بیش از دهها کشتی باری جهت تخلیه و یا بارگیری در صف انتظار به سر می برند.

آخرین باری که چنین وضعیتی در بنادر غرب آمریکا رخداد به سال 2002 میلادی باز می گردد.

در آن سال کارکنان بنادر غرب آمریکا در پی اختلاف بر سر قراردادهای خود به مدت 10روز این بخش از صنعت آمریکا را به تعطیلی کشانده و زیان آن 15میلیادر و 600میلیون دلار برآورد شد.

بنابراین گزارش ادامه تعطیلی بنادر غرب آمریکا هم اکنون روزانه دو میلیارد دلار ضرر به اقتصاد این کشور وارد می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: