May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۱۰۰
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
0
برندهای مختلفی از ساعت های ساخت سوئیس را تا کنون مورد بررسی قرار داده ایم اما امروز زمان را به سبک اودمار پی گی محاسبه خواهیم کرد.
پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - بی شک صنعت ساعت و ماجراجویی های آن با کشور سوئیس پیوند ویژه ای دارد. هرجا سخن از کیفیت، ظرافت و خلاقیت در طراحی ماشین زمان باشد، محصولات کشور سوئیس درصدر قرار دارند. برندهای مختلفی از ساعت های ساخت سوئیس را تا کنون مورد بررسی قرار داده ایم اما امروز زمان را به سبک اودمار پی گی محاسبه خواهیم کرد. برندی که در فلسفه تولیدی خود سبک خاصی را دنبال می کند و همواره عضویی متفاوت در جامعه تولیدکنندگان ساعت سوئیس بوده است.

سابقه شکل گیری اودمار پی گی به  سال 1875 و همکاری لوئیز اودمار و ادوارد پی گی باز می گردد. لوگوی برند نیز ترکیبی از نام این دو مهندس چیره دست است. برخلاف بسیاری از همکاری های موفق در دنیای ساعت که پیوند میان همکاران و دوستان بصورت اتفاقی بوده، این دو دوست سوئیسی در یک شهر متولد شده، تحصیلکرده و سپس وارد دوره های تخصصی مهندسی شده اند.
(ادوارد پی گی/لوئیز اودمار)
در سال 1882 برند اودمار پی گی بصورت رسمی و به شکلی که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، ثبت شده و دامنه فعالیت های  اودمار و پی گی افزایش یافت. آنها به خوبی می دانستند که تحقق رویاهای بزرگ نیازمند تلاش و همکاری ویژه ای است، از این رو اولین شعبه خود را در سال 1889 در ژنو افتتاح کردند و پروسه تولید برای این دو دوست شکل جدی تری به خود گرفت. در فاصله سال های 1894 تا 1899 کمپانی آنها 1200 ساعت تولید کرد که در نوع خود رکورد جالبی محصوب می شد.
پس از مرگ اودمار و پی گی؛ موفقیت های کمپانی به لطف آموزه های موسسان خود، کماکان ادامه داشت و جانشینان آنها نیز عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش گذاشتند. تا به امروز علاوه بر محصولات برند اودمار پی گی؛ موتورهای ساعت تولید اودمار پی گی نیز برای سال ها در ساعت های مطرح ترین برندهای جهانی مانند تیفانی، کارتیه و بولگاری مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با اودمار و پی گی، نزدیکی زمان مرگ این دو دوست است که ظاهرا از ابتدا برای همکاری با یکدیگر پا به این دنیا نهاده و در پایان نیز اودمار در سال 1918 و دوست صمیمی وی پی گی در سال 1919 فوت می کند.

اودمارپی گی طی 140 سال فعالیت، موفقیت های بسیاری را به نام خود ثبت کرده و نوآوری هایی را منحصر به نام خود کرده است. امروز نام اودمار پی گی در میان بزرگان دنیای لوکس ساعت جایگاه ویژه ای دارد زیرا همانطور که عنوان شد بسیاری از نام های مطرح دنیای ساعت با قلب تپنده اودمار پی گی به حیات خود ادامه می دهند.
درآمد اودمار پی گی در سال 2012 برابر با 600 میلیون دلار اعلام شده است. این کمپانی 1200 کارمند را در استخدام خود دارد.
یکی از خطوط تولید اودمار پی گی در کشور سوئیس:
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: