کد خبر: ۱۳۷۳۸۵
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
0
وی افزود: امروز در بازارهای دنیا، رقابت بسیار شدید، پیچیده و علمی است و به راحتی نمی‌توان وارد بازارهای بین المللی شد و محصولات را فروخت.
پول‌نیوز - رییس شورای سیاست‌گذاری برند اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم اینکه یکی از موضوعات مهم در اقتصاد دنیا، جایگاه برند است، هیچکدام از محصولات ایرانی جزو برندهای جهانی نیستند و حتی جزو 100 برند نخست کشورهای اسلامی نیز قرار ندارند.

به گزارش ایسنا ، سید رسول رنجبران در آیین افتتاح بزرگترین استودیو کارگاه فرش دستباف کشور اظهار کرد: شرکت سهامی فرش باید اجازه دهد اهالی فرش برای خود تصمیم بگیرند، آنها می‌دانند که چه باید انجام دهند.

وی افزود: امروز در بازارهای دنیا، رقابت بسیار شدید، پیچیده و علمی است و به راحتی نمی‌توان وارد بازارهای بین المللی شد و محصولات را فروخت.

رنجبران اظهار کرد: یکی از دشوارترین کارها در مباحث اقتصادی و بازارهای رقابتی، فروش محصول است. امروز رقابت سر کالا و خدمات نیست بلکه رقابت سر برندهاست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه باید در کشور، اقتصادی درون زا و برون نگر وجود داشته باشد، اضافه کرد: باید به سمت و سویی برویم که اقتصادمان به داشته‌های درونی متکی باشد. باید برای ارزیابی کالا و خدمات خود در بازارهای بین المللی شرکت کنیم که پیش نیاز این کار برندسازی است.

وی خاطر نشان کرد: برند تنها یک کالا برای عرضه نیست بلکه مجموعه داشته‌هایی است که به یک خریدار عرضه می‌شود. در برندسازی، خریدار با تمام فکر و ذکر به خدمات و کالا دلبسته می‌شود. در واقع برند مجموعه تداعی است که در ذهن خریدار ایجاد می‌شود.

این نماینده اتاق بازرگانی ایران در کمیسیون تخصصی برند تاکید کرد: یک روز، ایران را با فرش و سپس آن را با نفت می‌شناسند. پول‌های نفت بلایی به سر مملکت آورد که برندهای واقعی کشور در دنیا را از بین برد.

رنجبران با بیان اینکه افتتاح استودیو کارگاه فرش دستباف کشور می‌تواند بخش بزرگ میراثی و اقتصادی کشور را احیا کند، تصریح کرد: گره زدن فرش به شرکت‌های صنعتی و تولیدی، بسیار خوش فکری بوده است. فرش به برند قدیمی با صنعت امروز ترکیب خواهند شد و این قضیه، وظیفه‌ای مهم بر عهده صنعت می‌گذارد.

وی افزود: در فرش دارای برند بودیم اما در صنعت برندی وجود نداشت. ترکیب این دو بسیار هوشمندانه است و این خود می‌تواند به عنوان یک برند عرضه شود.

رییس شورای سیاست گذاری برند اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: برای احیای برند فرش ایران به انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیاز است. باید این تشکل‌ها حمایت و تقویت شوند. نباید دل به سازمان‌ها و انجمن‌های دولتی بست. دلبستگی به تشکل‌ها و سازمان‌های دولتی به امید ارتقا و پیشرفت، با شکست مواجه خواهد شد.

رنجبران گفت: دولت باید فضا و زمینه ایحاد کند که تشکل‌های مردم نهاد وارد عرصه‌های اقتصاد، صنعت و توسعه کشور شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: