May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۶۳۵
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
0
درستی با تاکید براینکه برگزاری رویدادی با نام نمایشگاه فصلی کار صحیحی به نظر نمی رسد گفت: شرکت دادن کلیه صنوف در فروش های بهاره با نام فروش به صورت فوق العاده هم رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت و هم اصناف متضرر نمی شوند.
پول‌نیوز- نایب رییس اتاق اصناف ایران گفت: برپایی نمایشگاه های فصلی اجحاف در حق مردم و واحدهای صنفی است ؛ فروش فوق العاده باید جایگزین نمایشگاه های فصلی شود.

ابراهیم درستی روز شنبه در گفت وگویی افزود: هدف اتاق اصناف این است که از سال آینده دیگر نمایشگاه های فصلی را برگزار نکرده و فروش های بهاره را در کل واحد های صنفی سراسر کشور نهادینه سازی کند.

وی گفت: به دنبال نهادینه کردن فروش به صورت فوق العاده در بیش از سه میلیون واحد صنفی هستیم.

درستی برگزاری نمایشگاه های فصلی مانند نمایشگاه بهاره، طرح ضیافت و از این دست نمایشگاه ها را تضییع حقوق شهروندان و فعالان صنفی دانست و تصریح کرد: واحدهای صنفی سطح شهرها باید مالیات بپردازند و هزینه های جانبی و هزینه کارکنان را متحمل شوند آن وقت نمایشگاهی را برگزار می کنیم که تنها معدودی از اصناف می توانند در آن حضور داشته باشند.

درستی با تاکید براینکه برگزاری رویدادی با نام نمایشگاه فصلی کار صحیحی به نظر نمی رسد گفت: شرکت دادن کلیه صنوف در فروش های بهاره با نام فروش به صورت فوق العاده هم رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت و هم اصناف متضرر نمی شوند.

نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره بنا به درخواست دولت و اعلام آن در بازه زمانی کوتاه مدت به اصناف افزود: مقرر نبود نمایشگاه برگزار کنیم اما درخواست دولت باعث شد فعالیت ها آغاز شده و در زمانی کوتاه چهارمکان در تهران شامل بوستان ولایت، پارک ارم، خاوران و حکیمیه تهرانپارس در نظر گرفته شود.

وی گفت: ثبت نام از واحد های صنفی برای حضور در این چهار نقطه آغاز شد اما به ناگاه اجازه برگزاری نمایشگاه در خاوران به اتاق اصناف داده نشد و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای اتاق اصناف شد.

درستی با بیان اینکه ناگزیربه انتقال واحد های صنفی ثبت نام کرده برای نمایشگاه خاوران به دیگر نمایشگاه ها شدیم تصریح کرد: این موضوع موجب بروز نارضایتی در بین واحد های صنفی و اعتراض آنان شد اما با مدیریت صحیح رضایت نسبی واحد ها فراهم شد و اتاق اصناف از واحد های صنفی به دلیل بروز این نارضایتی ها عذرخواهی می کند.

این فعال صنفی اتاق اصناف تهران افزود: اکنون واحد های صنفی متقاضی شرکت در نمایشگاه بهاره تهران در سه هزار غرفه اسکان داده شده اند و اجناس خود را به مدت 10 روز با تخفیف بین 5 تا 15 درصدی عرضه می کنند.

وی تاکید کرد: دنبال آن هستیم زمان برگزاری نمایشگاه بهاره تهران را دو روز تمدید کرده و بابت این تمدید از غرفه داران وجهی طلب نکنیم تا بخشی از خسارت آنان به واسطه حذف نمایشگاه خاوران جبران شود.

درستی گفت: نمایشگاه بهاره تهران روز جمعه هشتم اسفند ماه با حضور نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران، علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران و محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در محل سازمان گوشت حکیمیه تهرانپارس افتتاح شد.

همزمان با این نمایشگاه بهاره 390 نمایشگاه دیگر در سراسر کشورو نیز در سه نقطه پارک ارم، بوستان ولایت و حکیمیه تهران آغاز به کار کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: