کد خبر: ۱۳۸۵۰۱
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
0
مالزی طی ماه های اخیر شاهد درز اطلاعاتی در خصوص 11 میلیارد دلار بدهی یک شرکت دولتی تحت نظارت نجیب تون رزاق بوده که پای سازمان شفافیت بین المللی را نیز به میان کشید.
پول‌نیوز - در حالی که کمتر از دو سال از دوره جدید پنج ساله عمر دولت مالزی می گذرد، سیر صعودی انتقادها به عملکرد نجیب تون رزاق، بقای وی در راس قدرت این کشور را با علامت سئوال مواجه کرده است.

پیکان تیز انتقاد ماهاتیر محمد که از چند ماه پیش نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی را هدف خود قرار داد، اکنون بیش از هر زمان دیگر شخص نخست وزیر و بدنه دولت را نشانه رفته است.

ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی که پیش از این عنوان کرده بود منتقدان جرات انتقاد از نجیب را ندارند، خود در ابتدا به تنهایی وارد میدان شد، اما اکنون همراهان زیادی دارد و انتقاد از دولت مالزی در حال حاضر در صفحه نخست روزنامه ها و شبکه های اطلاع رسانی آنلاین جایگاه پیدا کرده اند.

پایگاه آنلاین مالزی آزاد امروز روز دوشنبه در تازه ترین مقاله خود به قلم آسپان الیاس، ستون نویس این رسانه، نوشت که مالزی نیازمند بازسازی مجدد است.

در این گزارش آمده است: مالزی در یک روح در حال جستجوی رنج دیده غوطه ور شده است. نیازمند دولتی است که در جامعه بین المللی غرور خود را حفظ کند، اما توسط یک دولت فریبنده، بی جایگاه، گمراه و خطاکار خشکیده است. همه چیز در مسیر اشتباه قرار دارد و نیازمند یک آغاز دوباره است.

این روزنامه نگار نوشت: مالزی نیازمند اصلاح است و چنین اصلاحی تنها توسط یک طراح شایست و قابل، امکان تحقق دارد.

آسپان الیاس در مقاله خود آورده است: مالزی نیازمند یک رهبری صحیح است تا برنامه جامع این کشور به سوی توسعه را با هماهنگی سایر بخش ها انجام دهد. هر تغییری در هر یک از بخش های نباید کل چشم انداز را تغییر دهد.

در این مقاله انتقادی نسبت به دولت نجیب تنون رزاق آمده است: در حال حاضر تنها افراد ناآگاه و بی تفاوت از شرایط تحمیل شده به کشور می توانند بدون تشویش و نگرانی زندگی کنند. بقیه که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند، از شرایط موجود ناراضی هستند.

پایگاه آنلاین مالزی آزاد امروز نوشت: مالزی با ویروس فساد در اشکال مختلف خود، به بیماری مبتلا شده است که درمان آن غیرممکن است. مشکلات هر هفته ظهور می کنند و کشور در شرایط ناامیدی به سر می برد و فساد مالی در دولت گسترده است.

مالزی طی ماه های اخیر شاهد درز اطلاعاتی در خصوص 11 میلیارد دلار بدهی یک شرکت دولتی تحت نظارت نجیب تون رزاق بوده که پای سازمان شفافیت بین المللی را نیز به میان کشید. واکنش مخالفان دولت به زندانی کردن انور ابراهیم رهبر مخالفان و حضور در خیابان های کوالالامپور دیگر تنش در دولت مالزی است.

از فضای حاکم بر رسانه های مالزی، به ویژه رسانه های مستقل و مخالف دولت، می توان دریافت که عرصه سیاسی این کشور اکنون از درون دچار تنش های جدی است و همگان تغییر را، راه برون رفت از این تنش ها می دانند، تغییری که در آینده ای نه چندان دور ممکن است تحولات گسترده ای در عرصه های مختلف این کشور ایجاد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: