کد خبر: ۱۳۸۵۲۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
0
از این تعداد نامزدهای نمایندگی، 535 نفر انتخاب خواهند شد که بطور میانگین در کل کشور شانس هر نفر برای انتخاب 32.4 درصد است.
پول‌نیوز- انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران روز دوشنبه در محل سالن میثاق مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز شد.

در این دوره از انتخابات یک هزار و 650 نفر در کل کشور برای ورود به هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی شهرستانها از جمله تهران، به رقابت خواهند پرداخت.

از این تعداد نامزدهای نمایندگی، 535 نفر انتخاب خواهند شد که بطور میانگین در کل کشور شانس هر نفر برای انتخاب 32.4 درصد است.

همچنین از کل یکهزار و 650 نامزد انتخابات در کشور 634 نفر در بخش بازرگانی، 548 نفر در بخش صنعت، 202 نفر در بخش معدن و 266 نفر در بخش کشاورزی ثبت نام کرده اند.

در تهران از تعداد 111 نفر نامزد ثبت نام شده در بخش بازرگانی حداکثر افراد انتخابی 16 نفر خواهند بود، از 89 نامزد ثبت نامی در بخش صنعت حداکثر 14 نفر انتخاب خواهند شد، 21 نفر نیز در بخش معدن در اتاق تهران نامزد انتخاباتی شده اند که حداکثر 4 نفر انتخاب می شوند و در بخش کشاورزی از 30 نامزد ثبت نام شده در تهران فقط 6 نفر انتخاب می شوند.

به گفته مسئولان، انتخابات تا ساعت 6 بعدازظهر ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز و تشخیص هیأت های نظارت برای حداکثر 3 ساعت قابل تمدید است.

رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی در این خصوص گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از 24 ساعت قبل ممنوع شده است.

مجتبی خسروتاج افزود: در روز رأی دادن دارندگان کارت عضویت یا بازرگانی با حداقل یکسال سابقه عضویت قبلی (در صورت نیاز می توانند از روی سامانه اتاق هر شهرستان و یا اتاق ایران درخصوص اینکه می توانند رأی دهند و کارت معتبر نیز داشته باشند، اسم خود را شناسایی نمایند) و با به همراه داشتن کارت هوشمند معتبر رأی دهند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رأی دادن اشخاص حقیقی و حقوقی تنها با حضور دارنده کارت عضویت امکانپذیر است و هیچگونه وکالتنامه ای قابل پذیرش نیست. ارایه کارت هوشمند معتبر باسابقه بیش از یکسال الزامی است.

خسروتاج اضافه کرد: هیات های نظارت مکلفند در روز رأی گیری نسبت به نصب یکنواخت اسامی داوطلبان پذیرفته شده ملحق به عکس آنان با ذکر حقیقی یا نماینده شخصیت حقوقی بودن داوطلب به تفکیک بخش های بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی و به ترتیب حروف الفبا به نحوی که قابل رویت رأی دهندگان باشد، اقدام نمایند.

براساس این گزارش، ورقه های رأی متحدالشکل بوده، اسامی تمام داوطلبان انتخابات هر شهرستان بر روی آنها به تفکیک هر بخش چاپ شده و با توجه به اینکه شمارش آراء بصورت ماشینی و الکترونیکی خواهد بود هر رأی دهنده کافیست مربع مقابل اسم نامزد مورد نظر خود را با خودکار مشکی و یا آبی کاملاً پر نماید.

هر گاه در ورقه رأی بیش از حد مقرر مربع های جلو اسم ها پر شده باشد، رأی افراد اضافی در انتهای لیست هر بخش از درجه اعتبار ساقط و توسط ماشین خوانده نخواهد شد، همچنین تردد اعضاء، نامزدها و اشخاص مرتبط در محل حوزه رأی گیری ممنوع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: