کد خبر: ۱۳۸۷۷۶
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
0
معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری گفت اجرای طرح پالایشی سیراف در دست اقدام است و تلاش می شود ظرفیت پالایشی کشور تا سال 1397 به رقم سه میلیون بشکه در روز برسد.
پول‌نیوز - معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری گفت اجرای طرح پالایشی سیراف در دست اقدام است و تلاش می شود ظرفیت پالایشی کشور تا سال 1397 به رقم سه میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، منصور معظمی در جلسه هماهنگی، تعیین زمین و چگونگی اجرای طرح ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف تصریح کرد: ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی در سیراف موجب می شود ظرفیت پالایشی کشور از یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز به دو میلیون و ٢٨٠ هزار بشکه درروز خواهد رسید .

وی ضمن تشریح شیوه تعیین هشت پیمانکار برای ساخت پروژه سیراف (استان بوشهر ) ،افزود: برای ساخت این پالایشگاه ها ٥٤ شرکت در قالب ٣٥ کنسرسیوم که صلاحیت فنی و مالی آنها تایید شده بود ،حاضر شدند و پس از بررسیهای فنی، مدیریتی و مالی هشت شرکت برای توسعه این پالایشگاه ها انتخاب شدند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان این که صلاحیت ٥٤ شرکت حاضردر پروژه سیراف در ٢٤ جلسه مورد بررسی قرار گرفته ، تصریح کرد: مسائل مالی و فنی شرکتها پس از پایان فراخوان ساخت هشت پالایشگاه در جلسات جداگانه و به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت هشت شرکت مزبور برنده شدند.

معظمی خاطرنشان ساخت : تعیین 100 امتیاز از نظر مسائل فنی برای ٥٤ شرکتی که برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کردند، در نظر گرفته شد وبیشترین امتیاز شرکت کنندگان در این مناقصه ٩٢ و کمترین آن ٣٢ بود، براین اساس امتیاز شرکتهای منتخب برای توسعه این پالایشگاهها بیش از ٧٥ بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت :همه شرکتهای حاضر در این مناقصه از بخش خصوصی بودند و این اقدام به منظور استفاده بیشتر از توانمندیهای بخش خصوصی و ایجاد فرصت و ظرفیت برای این بخش در جهت توانمند سازی آنها صورت گرفت .

وی اظهار امیدواری کرد : زمینه برای سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در صنعت نفت با تلاش بیشتر در این عرصه ، بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش وزارت نفت، معظمی افزود:بخش خصوصی در سالهای اخیر مورد کم لطفی قرار گرفته و طرح فراگیر پالایشی سیراف کار بزرگی است که قرار است از سوی بخش خصوصی به ثمر بنشیند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: