May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۹۲۰
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
0
همایش سراسری سالانه مدیران و کارشناسان حقوقی بانک با حضور مدیرعامل و مدیرکل حقوقی و مسئولان حقوقی استان ها برگزار شد.
نقش موثر بانک انصار در رواج بانکداری اسلامیپول‌نیوز- در این همایش سه روزه سیاستها و راهبردهای کلان حقوقی بانک در سال 1394 توسط آقای صحرانورد  مدیرکل حقوقی بانک انصار و قائم مقام اداره آقای  نظافتیان  وی تشریح و برلزوم تعامل و همفکری نمایندگان و کارشناسان حقوقی با مدیران استانها تاکید شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در این همایش، آقای حبیبیان جانشین معاون اعتبارات به مباحث متنوع بانکداری شرکتی و ابزارهای مالی و پس از آن دکتر بابائی استاد دانشگاه و مشاور اداره کل حقوقی به تشریح دستاوردهای قانون جدید آئین دادرسی کیفری پرداختند و آقای صحرانورد رئیس اداره کل حقوقی با طرح مباحث عقد مرابحه و تشریح آن جلسات روز اول را به پایان رساند.

در روز دوم همایش دکتر ابراهیمی مدیر عامل بانک ضمن سخنرانی مبسوط در مورد سیاست‌های کلان بانک و نقش اساسی تشکیلات حقوقی در پیشبرد این برنامه‌ها، به ویژه در حوزه پیشگیری و وصول مطالبات بر لزوم اتخاذ راهکار مناسب برای امور حقوق بین الملل بانک تاکید کرد.

 در روز سوم  آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران به سخنرانی پرداخت و پیرامون اهمیت اقتصاد در اسلام و نقش بانک ها در آن سخن گفت.  آیت الله موحدی کرمانی ضمن تأکید بر نقش اساسی اقتصاد در اسلام همراه با نقش اخلاق و معنویات بر ایتاءذکات تأکید کرد و گفت: اقتصاد در اسلام بدون ذکات معنی ندارد. ذکات نماد ارتباط باضعفا و بالاخره نماد نقش اقتصاد است. بانک‌ها در رابطه با اقتصاد بسیار نقش مؤثری دارند. قرآن می‌گوید: این انسان‌ها را که ما خلق کرده ایم هم بعد معنوی دارند هم بعد مادی باید هر دو را پرورش داد.

نقش موثر بانک انصار در رواج بانکداری اسلامی

امام جمعه موقت تهران سپس به نسبت فرهنگ و اقتصاد اشاره کرده و گفت: اقتصاد سالم مکمل فرهنگ است. اقتصاد در جامعه اگر آن طور که اسلام مطرح کرده شکل بگیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود. مسئولیت حکومت ایجاد تقوا به همراه تولید در اقتصاد است .

سخنران همایش حقوقی آنگاه به نقش مؤثر بانک انصار در حفظ سلامت اقتصادی و رواج بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: شما باید با آموزش به مردم یاد بدهید که این پولی که می‌گذارند در بانک به صورت یکی از عقود اسلامی، عقد مضاربه ای یاعقد شرکتی یا عقد وکالتی باشد.

آیت الله موحدی کرمانی پس از آن از لزوم پرهیز از ربا، اعتبارسنجی برای واگذاری تسهیلات و نظارت برای اجرای قوانین شرعی سخن گفت و اضافه کرد: بررسی کنید که آیا کسی که وام میگیرد آن را برمی گرداند؟اگر این طور بود در امر ضمانت مقداری تسهیلات قایل شوید.

امام جمعه موقت تهران در پایان از لزوم مراقبت نسبت به مسئولان یاد کرد و اضافه کرد: حکومت باید قاطعیت داشته باشد و مسئولان مراقب معاونهای خود باشند تا دچار فساد نشوند و از قدرت سوءاستفاده نکنند. آقایی که مسئول می‌شود، رحم کند به بیت المال. اگر این میزی که در اختیارش گذاشتند و می‌تواند با این میز کارکند، دنبال تغییر میز نباشد؛ دنبال تغییرات دنیوی نباشد؛ دنبال سوءاستفاده نباشد.

نقش موثر بانک انصار در رواج بانکداری اسلامی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: