May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۹۲۷
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
۲
اکثر علاقه مندان دنیای خودرو، 1969 را پرافتخارترین سال برند داج در تمامی دوران می دانند. البته این اعتقاد تا پیش از ارائه پلتفرم های جدید داج برای محصولاتی چون چارجر و چلنجر صادق بوده و این خط های تولید جدید نیز حقیقتا تحسین برانگیز هستند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - اکثر علاقه مندان دنیای خودرو، 1969 را پرافتخارترین سال برند داج در تمامی دوران می دانند. البته این اعتقاد تا پیش از ارائه پلتفرم های جدید داج برای محصولاتی چون چارجر و چلنجر صادق بوده و این خط های تولید جدید نیز حقیقتا تحسین برانگیز هستند.

خوب؛ بازهم به سال 69 میلادی باز گردیم. در این سال داج، مدل به روز شده ای را از طرح "بدنه B" 1966 به بازار عرضه کرد که در واقع زیباترین تغییرات ظاهری را با خود همراه داشت. چهره ای مرموز و موتوری قدرتمند جوانان دهه 70 را دیوانه وار مجذوب خود کرده بود. اما همانطور که می دانید تب عضلانی های دهه 60 و 70 هیچگاه پایانی ندارد و امروز هم از یک نمونه بازسازی شده البته در بهترین شکل آن خواهیم گفت.

ترکیب اتاق داج چارجر 1969 با موتور 10 سیلندر وایپر در نوع خود ایده ای جالب است البته تمامی بخش های تشکیل دهنده این خودرو از برند داج هستند و یک محصول کاملا خانوادگی در برابر ما قرار دارد.
بدنه ای شخصی سازی شده با فیبر کربن جلوه ای دیدنی به چارجر 69 وی سی داده است. البته لایه فیبر کرین روی بدنه اصلی کار شده و نتاثیر خاصی در وزن خودرو نداشته است. در چارجر 69 از ساده ترین زوایای به بهترین شکل ممکن استفاده شده و طراحی که در برابر ما قرار دارد قطعا در جنگ با زمان همواره پیروز خواهد بود.
فضای داخل اتاق بسیار ساده است و مانور زیادی روی آن انجام نشده است. البته آنچه را که در فضای داخل شاهد هستیم نتیجه فعالیت موسسه ریکی رودز است. رودز برای صندلی ها از چرم مشکی هماهنگ با رنگ خودرو استفاده کرده و تلاش شده تا فضای وینتیج داخل خودرو حفظ شود. به هر ترتیب جذاب ترین قسمت موبوط به فضای داخل کنسول جلوی خودرو است که در اولین نگاه با سادگی و آمپرهای آنالوگ، تصویری متفاوت از داشبورد خودرو را ارائه می دهد. عقربه های نارنجی رنگ آمپرها پیوسته حسی از حرکات سریع خود و قدرت این خودرو را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
برای چارجر69 از رینگ های آلیاژی با لوگوی وایپر استفاده شده است. چرخ های جلو 18 در 10 اینچی و چرخ های عقب 19 در 13 اینچ انتخاب شده اند. سیستم تعلیق خودرو هنرمندانه تقویت شده است. سیستم ترمز وایپر با کالیپرهای 6 پیستونه در چرخ های جلو و 4 پیستونه برای چرخ های عقب بکار گرفته شده است.

و اما به جذاب ترین قسمت می رسیم. برای رانندگی با 600 اسب بخار آمادگی دارید؟ موتور 10 سیلندر نسل سوم وایپر با تغییراتی از کریتیو آرت و سی پی پیستونز خروجی برابر با 605 اسب بخار را برای چارجر 69 فراهم می کند. حتی تصور صدای ایجاد شده توسط این هیولا سیاه پوش نیز با خود هیجان و لذت را با خود همراه دارد.

 
 
برچسب ها: 69 ، وایپر ، داج ، چارجر ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
مونا
Iran, Islamic Republic of
18:51 - 1393/12/25
باحال بوووووووووووووووووووووووود
سحر
Iran, Islamic Republic of
15:32 - 1393/12/26
جوووووووووووووووون چه ماشینیه من عاشق این شکل ماشینام عینهو عتیقه هاست
یعنی میشه منم یدونه ازینا بدارم؟
هی خدا من دیگه ازت چیزی جزاین نمیخوام رد کن بیاد :دی
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: