April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۹۷۰
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
0
پول‌نیوز - بانک مرکزی اوکراین روز جمعه پنج میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول خبر داد و اعلام کرد که این نخستین بخش از وام 17میلیارد و 500 میلیون دلاری این موسسه اعتباری بین المللی به اوکراین است.

روزنامه راسیسکایا گازتا در بخش اخبار آنلاین خود اعلام کرد:اوکراین تا پایان سال جاری میلادی 5 میلیارد دلار دیگر به عنوان وام از صندوق بین المللی پول دریافت می کند.

به این ترتیب بدهی های خارجی اوکراین که تا پیش از دریافت وام صندوق بین المللی پول به حدود 80 میلیارد دلار می رسید تا پایان سال 2015 میلادی 100 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل خواهد داد.

صندوق بین المللی پول در حالی این وام را در اختیار اوکراین قرار می دهد که پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش برای اجرای اصلاحات و برنامه هایی برای توسعه اقتصادی و خروج از بحران به 40 میلیارد دلار وام نیاز دارد.

مقامهای اوکراینی در همین حال اعلام کرده اند که وامی که از صندوق بین المللی پول دریافت کرده اند برای تقویت ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور که در یک سال اخیر 10 میلیارد دلار یافته و به 5/5 دلار رسیده بکار خواهند گرفت.

اما خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز در گزارشی نوشت: اوکراین 3/ 8 میلیارد دلار از وام دریافت شده از صندوق بین المللی پول را صرف خرید تسلیحات خارجی خواهد کرد.

در گزارش این رسانه گفته شده است: بخش عمده تسلیحات مورد نیاز اوکراین از شرکت های آمریکایی خریداری خواهد شد.

اوکراین در شرایط اقتصادی بسیار دشواری قرار دارد و در حالی که بر اثر جنگ داخلی تولیدات صنعتی آن به شدت کاهش یافته است ارزش گریونا واحد پول ملی این کشور در طول یک سال 400 درصد کاهش پیدا کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: