May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۳۱۳
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
0
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت های توسعه ای در جزیره هندورابی قرار شد مطالعات فوق به عنوان یکی از اسناد بالادستی مهم به تصویب مرجع قانونی آن یا شورای عالی معماری و شهرسازی برسد بنابراین تکمیل اسناد لازم؛ به هنگام سازی و مصوب کردن مطالعات در دستور کار قرار گرفت.
مونسان: سال 94 سال توسعه هندورابیپول‌نیوز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان آنکه عملیات توسعه جزیره هندورابی از سال گذشته کلید خورد، گفت: براساس طرح توسعه کیش، توسعه هندورابی سرعت خواهد گرفت و جذب سرمایه گذاری در این جزیره با حجم بالا افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، علی اصغر مونسان روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: طرح جامع این جزیره با همکاری مشاوران ایرانی و خارجی نهایی شده و در اردیبهشت سال 94 این طرح تکمیل و بسته خواهد شد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت های توسعه ای در جزیره هندورابی قرار شد مطالعات فوق به عنوان یکی از اسناد بالادستی مهم به تصویب مرجع قانونی آن یا شورای عالی معماری و شهرسازی برسد بنابراین تکمیل اسناد لازم؛ به هنگام سازی و مصوب کردن مطالعات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تهیه طرح جامع و تفصیلی جزیره هندورابی با اهدف استفاده مناسب محیطی از زمین با بهترین و بیشترین بازدهی افتصادی صورت گرفت.

مونسان تاکید کرد: این هدف باید با شرایطی همراه باشد که بتوان با کمترین بار منفی بر محیط زیست، راه حل های اقتصادی و سرمایه گذاری بهینه را ارایه داد.

مونسان یادآور شد: این جزیره با قرار گرفتن در بستر طبیعت دریایی آرام و زیبا، ویژگی های پهنه جنوبی ایران را بازنمایی می کند از این رو پذیرای گردشگران و توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.

وی تصریح کرد: نواحی ساحلی جنوبی کشور نمادی از اقتدار ملی در روابط بین المللی خواهد بود و استراتژی توسعه سرمایه گذاری در این نواحی مهمترین رویکرد کلان کشور در منطقه جنوبی ما محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کارهای مهمی در حوزه گردشگری این جزیره انجام شده است، افزود: احداث فرودگاه، بندرگاه، هتل و اسکله از جمله عملیات عمرانی این جزیره است.

وی ادامه داد: احداث هتل هندورابی به عنوان یک پروژه بسیار بزرگ است که در حال حاضر کارهای اجرایی آن انجام می شود و بهار امسال به بهره برداری می رسد.

مونسان افزود: در بخش عملیات عمرانی سیستم های آب و برق و موفت را در این جزیره ایجاد کردیم و تلاش می کنیم که این فعالیت های عمرانی بدون هیچ مشکلی پیش برود تا جزیره هندورابی به یک جزیره بی نظیر گردشگری تبدیل شود.

وی افزود: یک پروژه بسیار بزرگ بهنام باغ راه ایرانی داریم که شامل فضاهای تفریحی با المان های فرهنگی اسلامی است که این باغ راه در سطح 200 هزار متر در 22 هکتار زمین ایجاد شده که این فضاها که از قابلیت فرهنگی و اقتصادی برخوردار است، بهار 94 به نتیجه خواهد رسید.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در هندورابی با رویکرد اکوسیستم پیش می رویم، افزود: در نظر داریم عملیات عمرانی این جزیره با کمترین مداخلات زیست محیطی همراه شود یعنی اگر جاده ای قرار است احداث شود، این جاده قرار نیست خاکبرداری شود و متناسب با شیب زمین خواهد بود.

وی افزود: در این جزیره جایی برای خودروهای با سوخت فسیلی وجود ندارد و به دنبال این هستیم که عمدتا انرژی های نو استفاده شود و حتی برای اجرایی کردن این کار از مشاوران کمک گرفته ایم.

مونسان با بیان اینکه درسال 92 ظرف مدت 4 ماه یک سری سازه های چادری در این جزیره برپا کردیم که کلیه امکانات مورد نیاز تورها در آن تعبیه شده که در نوع خود بی نظیر است، افزود: البته چادرهای اقامت شب از امکانات بیشتری برخوردار خواهند بود که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در اردیبهشت 94 مطمئنا طرح های نهایی در رابطه با جزیره هندورابی را ارایه خواهیم داد، افزود: پس از ارایه طرح هندورابی، بخش خصوصی مانند کیش وارد عمل می شود و مطمئن هستیم که سال 94 سال هندورابی خواهد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: