کد خبر: ۱۴۰۰۲۶
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
0
تعطیلات و آیتم های سرگرمی بیشترین میزان کلیک از جانب مصرف کنندگان اماراتی را دارد. این روزها اماراتی ها ترجیح می دهند حتی لوازم آرایش مورد نیاز خود را نیز اینترنتی خریداری کنند و میزان خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی 19 درصد افزایش یافته است.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - یکی از مهمترین تغییرات سبک زندگی انسان در دنیای مدرن را باید به قسمت شاپینگ یا همان خرید کردن خودمان مربوط دانست. حقیقت آن است که میل به خرید در فضای مجازی و پرهیز از حضور در خیابان های شلوغ و اتلاف زمان به شدت در جوامع مختلف مسیر رشد را طی می کند و بسته به رشد فناوری در هر کشوری شاهد ایجاد فروشگاههای آنلاین موفق هستیم.

مدت زیادی است که بزرگانی چون آمازون و ای بی در فضای مجازی به الگو و مدلی برای سایر فروشگاههای نوپا مبدل شده و آموزه های خود را به اشتراک گذاشته اند. البته هیچگاه نمی توان منکر لذت بالای شاپینگ در یک مسافرت تفریحی و موارد مشابه شد اما مقصود ما رویکرد روزمره به مبحث خرید و تمایل افراد به ذخیره زمان و انرژی و حتی سرمایه خود برای سایر فعالیت های روزانه است.

همانطور که می دانید بسیاری از فروشگاههای آنلاین اجناس را حتی با قیمت پایین تر از بازار و همراه ضمانت نامه های معتبر ارائه می دهند که برای یافتن کالایی با این مشخصات باید ساعت ها در میان بازار به جستجو بپردازید.

 البته فرهنگ فروش آنلاین برای طرف ارائه دهنده کالا یا صاحب فروشگاه نیز همچنان جای توسعه و پیشرفت دارد. احترام به مشتری در مواردی چون تحویل به موقع و سالم یک کالا اهمیت بالایی در ایجاد اطمینان به خرید در فضای مجازی دارد. تحقیقات مرکز ایی مارکتر به عنوان یکی از نهادهای بین المللی فعال در آنالیز بازارهای آنلاین نشان می دهد که علاقه به خرید آسان از منازل و پای رایانه به شدت در حال افزایش است و پیش بینی می شود در سال 2014 ارزش خرید های آنلاین در سراسر جهان به 1.5 تریلیون دلار رسیده باشد. این میزان حاکی از افزایش 20 درصدی در مقایسه با سال 2013 است.

برای مثال در امارات به عنوان یکی از مهمترین مراکز خرید در جهان، شاهد اقبال چشمگیر مخاطبان نسبت به خرید آنلاین هستیم. بنا بر گزارش مرکز نیِلسن در سال 2014، میزان خرید آنلاین در امارات در مقایسه با سال 2011 افزایش دو برابری داشته است.

با توجه به گزارش مذکور؛ تعطیلات و آیتم های سرگرمی مربوط به آن بیشترین میزان کلیک از جانب مصرف کنندگان در امارات را داشته است. ظاهرا این روزها اماراتی ها ترجیح می دهند حتی لوازم آرایش مورد نیاز خود را نیز از طریق آنلاین خریداری کنند زیرا براساس گزارش نیلسن میزان خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی نیز افزایش 19درصدی را به ثبت رسانده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به محبوب ترین خریدهای آنلاین در امارات بر اساس گزارش مرکز نیلسن:

(درصد ها براساس تمایل مخاطبان به رفع نیازهای خود از طریق خرید آنلاین تنظیم شده است)

·         خرید بلیط خطوط هوایی و رزرو: 57 درصد

·         تورهای مسافرتی و رزرو: 48 درصد

·         تهیه بلیط رویدادهای مختلف: 43درصد

·         لباس/لوازم جانبی مرتبط/کفش: 35درصد

·         نرم افزار رایانه(غیر دانلودی): 35 درصد

·         تلفن همراه: 29 درصد

·         کتاب الکترونیک: 28 درصد

·         موسیقی(غیر دانلودی): 26درصد

·         ویدئو/دی وی دی های مختلف/ بازی: 24 درصد

·         لوازم الکترونیک: 23 درصد

همانطور که مشخص است میل به خرید آنلاین با تکیه بر مزایای این روش، مسیری افزایشی را در جوامع مختلف طی می کند. بدیهی است تاسیس فروشگاههای معتبر و با کیفیت در فضای مجازی می تواند در ارتقا فرهنگ خرید آنلاین آثار مثبتی را به همراه داشته باشد.

گفتنی است مرکز نیلسن یکی از نهادهای معتبر بین المللی فعال در تحقیقات و ارزیابی های اقتصادی است. دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد و نمایندگی های آن در 100 کشور جهان حضوری فعال دارند. نیلسن حدود 40 هزار نفر را در استخدام خود داشته و درآمدهای آن در سال 2014 در حدود 6.3 میلیارد دلار برآورد شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: