May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۲۲۹
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
0
پول‌نیوز - بیش از 32 میلیارد و 700 میلیون دلار در آخرین مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در 8 بخش مهم اقتصادی کشور در امور زیربنایی در سال جاری تصویب شد.

به گزارش گروه اقتصاد کلان پول‌نیوز، برنامه و اولویت صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی در سال 94 در بخش آب پنج میلیارد و 400 میلیون دلار ، نفت و گاز حدود 10 میلیارد دلار، پتروشیمی و پالایشگاه شش میلیارد و 200 میلیون دلار، کشاورزی و تصفیه و انتقال آب یک میلیارد دلار، طرحهای ریلی 2میلیارد و 600 میلیون دلار، نیروگاه ها سه میلیارد و 300 میلیون دلار و برای چرخه فولاد نیز سه میلیارد و 200 میلیون دلار در آخرین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.

همچنین یک میلیارد دلار نیز به صورت ریالی به بخش صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و بهره وری آب اختصاص می یابد.

صندوق توسعه ملی در سال گذشته هم در مجموع 3120 طرح ریالی را تأمین مالی کرده که 3100 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه نیز در حال انجام است.

مجموع گشایش های اعتباری صندوق از ابتدا تا پایان سال 93 نیز 10 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که 2 میلیارد و 500 میلیون دلار آن مربوط به سال 93 است.

در این جلسه بر رعایت توازن منطقه ای در توزیع اعتبارات صندوق در جهت کمک به رونق هرچه بیشتر تولید ملی، اصلاح نرخ سود تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی و نیز تعدیل آن در طرح های مربوط به مناطق محروم و شرکت های دانش بنیان تأکید شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: