کد خبر: ۱۴۰۲۳۲
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
0
انجمن هسته‌ای جهان در جدیدترین تحقیق اعلام کرد، متخصصان تکنولوژی هسته‌ای روسیه بهترین‌ها در جهان هستند که پروژه‌های هسته‌ای را با کمترین هزینه اجرا می‌کنند.
پول‌نیوز - انجمن هسته‌ای جهان در جدیدترین تحقیق اعلام کرد، متخصصان تکنولوژی هسته‌ای روسیه بهترین‌ها در جهان هستند که پروژه‌های هسته‌ای را با کمترین هزینه اجرا می‌کنند.

به گزارش آناتولی، ترکیه کشور روسیه در حال حاضر پیشرو تکنولوژی هسته‌ای در جهان است. این تکنولوژی بعد از سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای که این کشور در بخش تحقیق، پژوهش و توسعه انجام داد اتفاق افتاده است.

بر اساس تحقیق انجمن هسته‌ای دنیا در مارس 2015 ، روسیه قصد دارد تا نقش خود را در انرژی هسته‌ای به شدت توسعه دهد که بیشتر در زمینه‌ توسعه تکنولوژی رآکتورهای جدید خواهد بود.

انجمن هسته‌ای جهان می‌گوید: فراوانی نسل رآکتورهای هسته‌ای در روسیه به طور وحشتناکی از اواسط سال 1990 افزایش یافته است.این کشور 20 رآکتور نیروگاه هسته‌ای برای کشورهای دیگر ساخته است یا پروژه در حال ساخت دارد.

بر اساس اظهارات این انجمن روسیه در بخش تکنولوژی رآکتور نوترونی سریع پیش قراول در جهان است و متخصصان اقلام هسته‌ای و خدمات این بخش بیشتر از کشور روسیه هستند. پروژه‌های هسته‌ای بین‌المللی در حال انجام این کشور بیش از 100 میلیارد دلار است، تکنولوژی‌ هسته‌ای روسیه با هزینه کمتر و امن‌تر انجام می‌شود و متخصصان آنها خواهان ارائه دانش این نوع تکنولوژی هستند.

به گزارش فارس، متخصصان روسی نیروگاه هسته‌ای بوشهر را در ایران راه‌اندازی کرده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: