May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۲۸۴
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
0
وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی دربخش دیگری از سخنان خود از جمع آوری دفترچه های بیمه و تبدیل آنها به کارتهای الکترونیکی در امسال خبر داد.
پول‌نیوز- وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: در اردیبهشت ماه از برنامه های ویژه ای که در بخش بیمه و درمان در نظر گرفته شده رونمایی می کنیم.

علی ربیعی که به همراه الیاس نادران، هاشم موذن زاده و اولیائی منش چهارشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با موضوع پزشکی، رابطه با بیمه و بیمار شرکت کرده بود گفت: به ایجاد عدالت در بخش درمان اعتقاد داریم و با اتخاذ این روش به دنبال کنترل هزینه ها هستیم.

وی افزود: هفت برنامه برای بیمه ها در نظر گرفته ایم که شامل وحدت رویه بین بیمه ها، کنترل هزینه ها، خرید راهبردی و نهادینه کردن پروتکل های درمانی است.

شورای عالی بیمه براساس تورم انتظاری و پایین تر از نرخ تورم موجود امسال افزایش 12 درصد را در تعرفه ها پیش بینی کرد.

وی بابیان اینکه دراین تعرفه ویزیت پزشکان، دندانپزشکان و متخصصان با ضرایبی درنظرگرفته شده، افزود: پیش بینی افزایش حداقلی قیمت داروها را نیز در نظر گرفته ایم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کسی حق افزایش تعرفه را ندارد، گفت: هر گونه تصمیم در این ارتباط منوط به تصویب هیات وزیران است.

وی ادامه داد: آنچه که در شورای عالی بیمه تصمیم گیری شده براساس میزان عرضه و تقاضا است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مطمئنا افزایش تعرفه ها نخواهیم داشت.

وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی دربخش دیگری از سخنان خود از جمع آوری دفترچه های بیمه و تبدیل آنها به کارتهای الکترونیکی در امسال خبر داد.

علی ربیعی افزود: درحال حاضر هر ایرانی می تواند از دفترچه بیمه و مزایای آن بهره مند شود.

وی افزود: قدر مطلق خروجی پول از جیب مردم افزایش نمی یابد و این افزایشها از محل پول بیمه ها و هدفمند کردن یارانه ها پرداخت می شود.

ربیعی برای اجرای این طرح به اجرای سه گام اشاره کرد و گفت: به ترتیب در این گامها کنترل هزینه ،شفاف سازی هزینه ها و یک پیوست نظارتی را خواهیم داشت.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش بستری سهم پرداختی مردم از 10 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.

**بی عدالتی در پرداختها

الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با این برنامه با انتقاد از نحوه افزایش تعرفه ها گفت: در پرداختهای کادر پزشکی کشور نوعی بی عدالتی در حال وقوع است و این در همه اقتصاد ملی تأثیر می گذارد.

وی گفت: دقت در تعرفه گذاریها انجام نشده است و شکاف پرداختها در کادر بیمارستانها تشدید شده است.

نادران افزود:5 هزارمیلیاردتومان از اعتبارات عمومی به بخش بهداشت و رفاه عمومی تخصیص یافته است.

وی گفت: درسال 93 برای تعرفه ها اتفاقی افتاد که در سال 94 باید آنرا جبران کنیم نه اینکه تغییر ندهیم.درهمه کشورها نسبت دریافتهای کادر پزشکی تعریف شده است و اگر بیشترین این نسبتها را درنظر بگیریم تعرفه های در نظر گرفته شده برای کادر پزشکی کشور دهها برابر این نسبت است.

وی گفت:نمی توانیم فاصله دریافتها را بیش از حد مجاز افزایش بدهیم.

نادران افزود: این افزایشها مطالباتی را ایجاد می کند که بودجه پاسخگوی آن نخواهد بود.

**بررسی بر اساس شواهد واقعی

در ادامه این برنامه هاشم مؤذن زاده نماینده پزشکان نیز در گفتگوی تلفنی ضمن انتقاد از دیدگاه الیاس نادران گفت: افزایش تعرفه ها باید بر اساس شواهد واقعی بررسی شود.

وی افزود:به نظر می رسد دکتر نادران بر اساس یک ذهنیت قبلی در این مورد موضع گرفته اند.

**سهم مردم کم شده است

اولیائی منش مدیر دفتر ارزیابی و تدوین تعرفه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز که میهمان دیگر تلفنی این برنامه بود اطلاعات ارایه شده از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی را غیر دقیق اعلام کرد و افزود: ما نه تنها گردش مالی نظام سلامت را بیشتر نکرده ایم بلکه با کنترلهای صورت گرفته هم سهم مردم کم شده و هم عدالت اعمال شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: