May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۲۸۹
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
0
مصرف این نوع از گیاهان از جهت تغذیه‌ای و دارویی حائز اهمیت است، زیرا میزان مواد معدنی موجود در گیاهان خودروی بهاری بالاست و این مسئله بیش از هر چیز به دلیل گردش بالای آب در درون آوندهای گیاهان خودروست.
پول‌نیوز- یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به افراد توصیه کرد، مصرف گیاهان خودروی بهاری را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

فرزاد بابایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه گیاهان خودروی فصل بهار سرشار از آب، املاح و مواد معدنی هستند، افزود: مصرف این نوع از گیاهان از جهت تغذیه‌ای و دارویی حائز اهمیت است، زیرا میزان مواد معدنی موجود در گیاهان خودروی بهاری بالاست و این مسئله بیش از هر چیز به دلیل گردش بالای آب در درون آوندهای گیاهان خودروست.

وی، گیاهان خودروی فصل بهار را منابع خوب فیبر دانست و خاطرنشان کرد: مصرف این نوع گیاهان از حیث تامین فیبر مورد نیاز بدن حائز اهمیت است. فیبر موجود در گیاهان خودروی بهاری از هر دو نوع محلول و نامحلول است، لذا مصرف این نوع از گیاهان می‌تواند در سلامت دستگاه گوارش نقش داشته باشد. سبزیجات و گیاهان بهاری غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند که می‌توانند تاثیر بسیاری بر روی سلامت تمامی ارگانها و اعضای بدن داشته باشند.

بابایی افزود: گیاهان خودروی بهاری در فهرست گیاهان برگ سبز تیره قرار داشته و منابع خوب ویتامن "A" بوده و از کلسیم بالایی برخوردارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: