کد خبر: ۱۴۰۳۱۶
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
0
رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه سال گذشته حدود 22 هزار تن میگو تولید شد، گفت: با برنامه‌ریزی و بکارگیری مراکزی که در سال‌های گذشته غیرفعال بوده‌اند در نظر داریم تا تولید این محصول را به 30 هزار تن در سال جاری افزایش دهیم.
پول‌نیوز- حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفت‌وگویی با بیان اینکه سال گذشته حدود 70 درصد میزان تولید میگو افزایش یافت، گفت: از تولید 12 هزار تنی این محصول در سال 92 به تولید بیش از 22 هزار تن در سال 93 رسیدیم.

وی افزود: تمام شاخص‌های تولید این محصول به خصوص شاخص تولید در واحد سطح رشد خوبی داشت و با توجه به روند رشد پیش‌بینی می‌شود که تولید این محصول در سال جاری به حدود 30 هزار تن افزایش یابد.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: پرورش‌دهندگان مزارعی که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف بهره‌برداری نشده بود اعلام آمادگی برای شروع فعالیت کرده‌اند و زمینه افزایش سطح زیر کشت از 7 هزار هکتار به 9 هزار هکتار فراهم شده است.

صالحی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله مراکز تکثیر، مولدین مورد نیاز و نهاده‌ها برای این منظور پیش‌بینی شده، تصریح کرد: با ورود تشکل‌ها به چرخه این صنعت به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم به اهدافمان در افزایش تولید این محصول برسیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در گلستان حدود 500 تن میگو تولید شد، اظهار داشت: 4 استان جنوبی و استان گلستان در امر تولید میگو در سال جاری مشارکت خواهند داشت.

صالحی تصریح کرد: در 11 ماه ابتدای سال 93 حدود 10 هزار تن میگو صادر شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: