May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۴۵۳
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
0
برخی بخش های زنجیره تولید فولاد با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند اما برخی بخش ها مواد اولیه ندارند که در 18 ماه آینده این زنجیره کامل و مواد اولیه واحدها از واحد ماقبل تامین می شود.
پول‌نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نبود مواد اولیه برخی واحدهای صنعتی تولید محصولات فولادی در کشور، این موضوع را ناشی از نامنظم بودن سرمایه گذاری ها در این حوزه عنوان کرد و گفت: زنجیره تولید فولاد کشور بین یک سال تا 18 ماه آینده کامل می شود.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، محمدرضا نعمت‌زاده شامگاه شنبه در پایان بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی استان فارس در جمع خبرنگاران در شهرک صنعتی شیراز افزود: برخی بخش های زنجیره تولید فولاد با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند اما برخی بخش ها مواد اولیه ندارند که در 18 ماه آینده این زنجیره کامل و مواد اولیه واحدها از واحد ماقبل تامین می شود.

یکی از این واحدهای صنعتی، مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار در استان فارس است که در بازدید صبح شنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار فارس و برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از این واحد اعلام شد که خط تولید آن به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید خود از مجتمع در حال ساخت فولاد نی ریز با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی گفت: به دلیل محدودیت منابع عمومی، سال گذشته 65 درصد این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: گشایش اعتبارات ارزی مورد نیاز این واحد صنعتی سال 93 صورت گرفت و امید است که تامین تجهیزات این مجتمع فولاد از داخل و خارج کشور و راه اندازی آن با جدیت پیگیری شود.

نعمت زاده همچنین از موضوع بهره برداری از ذخایر معدنی دشت بهرام گور در شرق استان فارس سخن به میان آورد و اظهار داشت: با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، سازوکار مناسب برای بهره برداری از این معادن بررسی شد.

منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را در خود جای داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید خود از مجموعه صنعتی تولید لاستیک دنا در مجاورت شهر شیراز گفت: این مجموعه که در گذشته با مشکلاتی رو به رو بود، با تلاش مدیریت جدید بر این مشکلات فائق آمده و بالاتر از ظرفیت تولید فعال است و خط جدید تولید لاستیک ماشین آلات راهسازی و کنار جاده ای در آن تا پایان سال 94 راه اندازی می شود.

وی همچنین اشاره ای هم به بازدید خود و هیات همراه از کارخانه های نیتل فارس تولیدکننده 'مولکولارسیو' یا جاذب های غربال مولکولی و فاتح صنعت کیمیا تولیدکننده تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی که به ترتیب در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شیراز فعالیت دارند، داشت.

تولید 'مولکولارسیو' یا جاذب های غربال مولکولی از کالاهای راهبردی در صنعت نفت و گاز پیش از این دوشنبه 20 بهمن 93 به مناسبت دهه فجر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز آغاز شد.

بیشترین مصرف مولکولارسیوها در واحدهای نم زدایی از گازها و مایعات، جداسازی ترکیبات هیدروکربنی، جداسازی نیتروژن و اکسیژن، حذف گوگرد از جریان های هیدروکربنی و ... است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با سطح بالا خواندن فناوری این دو شرکت فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی گفت: اگر کارآفرینان و سرمایه گذاران مسلط به کار و علاقه مند به آن در کشور فعال شوند، با توجه به بزرگی بازار ایران می توانند موتور محرکه صنعت از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی باشند.

نعمت زاده در ادامه سخنان خود در پایان سفر یک روزه به استان فارس با بیان این که حرکت دولت تدبیر و امید مبتنی بر برنامه ریزی است، گفت: در قانون بودجه سال 94 با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است 52 هزار میلیارد ریال از محل قانون هدفمندی یارانه ها به بخش تولید به عنوان یارانه پرداخت شود.

شهرستان های کوار و نی ریز به ترتیب در فاصله 30 کیلومتری جنوب و 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارند.

برچسب ها: زنجیره تولید ، فولاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: