May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۵۵۹
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
0
مدیر حسابداری مدیریت سایپا از عدم تغییر قیمت پایه محصولات این شرکت خبر داد و گفت: سایپا هیچ گونه افزایشی در قیمت پایه محصولات خود نداده و افزایش رخ داده در قیمت ها به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات بر مصرف بوده و مرتبط با قانون بودجه سال جاری است که از ابتدای سال لازم الاجراء می باشد .
سایپا قیمت پایه محصولات خود را افزایش نداده استپول‌نیوز- حسن احدزاده در گفت و گویی با اشاره به انتشار اخبار و گزارشات در خصوص افزایش قیمت محصولات سایپا از ابتدای سال جاری اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور سالیانه یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود و از همین رو برمبنای قانون بودجه سال 94 نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 8% به 9% افزایش یافته است .  

به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، احدزاده تصریح کرد مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات مصرف کننده در بیشتر کشورهای جهان رایج بوده و نرخ آن در برخی از کشورها به 25% هم می رسد .  

قابل ذکر است بخش قابل توجهی از قیمت خودرو یعنی حدود 15% آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری ، بیمه شخص ثالث و خدمات ناجا می باشد و ربطی به خودروساز ندارد .

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا تاکنون هیچ گونه افزایشی در قیمت پایه محصولات خود نداشته اما درخواست اعلام نرخ تورم بخشی را در اختیار شورای رقابت قرار داده است.

احدزاده تصریح کرد: با توجه به افزایش 10 درصدی نرخ ارز مبادله ای و همچنین افزایش نرخ مواد اولیه و  حقوق و دستمزدها در سال گذشته، یقیناً تورم بخشی این صنعت نیز افزایش یافته و خودروسازان بر اساس قانون و دستورالعمل شورای رقابت، درخواست خود رابه شورای رقابت ارائه کرده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: