کد خبر: ۱۴۰۵۶۱
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
0
اهمیت روابط عمومی از یک زندگی شخصی تا کار در مسئولیت مشخص در سازمان های خصوصی و یا دولتی کاملا مشهود است، هر فردی در مواجهه با افراد دیگر خواه ناخواه مجموعه ای از آداب معاشرت، تعاملات و مناسبات را برمی گزیند که می تواند به انزوا رفتن و یا ارتقاء سطح روابط بین فردی منجر شود .
اهمیت وجود روابط عمومیپول‌نیوز- روابط عمومی در زندگی انسان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، با کمی تأمل و نگاه به پیرامون خود، هنگام بروز مشکلات، مواقعی که از دیگران راهنمایی می خواهیم، و ...  به این مهم پی می بریم .

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، اهمیت روابط عمومی از یک زندگی شخصی تا کار در مسئولیت مشخص در سازمان های خصوصی و یا دولتی کاملا مشهود است، هر فردی در مواجهه با افراد دیگر خواه ناخواه مجموعه ای از  آداب معاشرت، تعاملات و مناسبات را برمی گزیند که می تواند به انزوا رفتن و یا ارتقاء سطح روابط بین فردی منجر شود  .

در ادارات و سازمان ها این مهم بسیار خطیرتر است چرا که علاوه بر این که موفقیت یا عدم موفقیت فرد مطرح است، سرنوشت کل مجموعه نیز تحت تاثیر روش های به کار گرفته قرار می گیرد و ممکن است به برقراری یک روابط مطلوب و کارآمد و یا  یک رابطه لجام گسیخته و نامطلوب منتهی گردد.

روابط عمومی{publik realition} در راستای این تعامل و ارتباط، هم بر افکار عمومی تاثیر گذار است  و هم از آن نقش می پذیرد ، مدیر روابط عمومی برای پیشبرد و تعالی مجموعه خود و آگاهی از نحوه ی قضاوت جامعه در مورد فعالیت های مربوطه نیازمند توجه به افکار عمومی است که در قبال آن استراتژی مناسب و مطلوب باید به گونه ای طراحی گردد که با کمترین تنش، وصول به اهداف سازمانی محقق گردد.

از طرف دیگر روابط عمومی با ارائه اطلاعات و مستندات به هنگام به جامعه و مخاطبان می تواند در شکل گیری و جهت دهی به افکار عمومی تاثیر گذار باشد. بنابر این نقش روابط عمومی در این زمینه ایجاد تعامل مطلوب و کارآمد با افکار عمومی است.

روابط عمومی نقشی بسیار موثر در بهبود وضعیت سازمان و ایجاد تعامل بین مجموع های درون و برون سازمانی دارد. مدیر روابط عمومی در هر سازمان بایستی واجد یک سری خصوصیات و روش های کار آمد در اداره امور و انجام وظایف شغلی باشد تا بتواند موجب پیشرفت کاری در ادارات و سازمان ها گردد .

روابط عمومی از گذشته تا قرن 21، تغییرات شگرفی را به خود دیده است. روابط عمومی قرن 21 بسیار پیچیده تر از روابط عمومی قرن های قبل است و تحولات فراگیر دنیای معاصر مسئولیت های بیشتری را متوجه کارگزاران روابط عمومی می کند.
 
اگر بخواهیم روابط عمومی نقش مطلوب و متناسب با شرایط قرن 21 را ایفا کند، بایستی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در درجه ی نخست هر سازمانی، نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام شود.

در مراتب بعدی، تدوین ساختار، اساسنامه روابط عمومی، در نظر گرفتن نیروهای کافی برای انجام وظایف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهای نوین ارتباطی مورد توجه قرار گیرد تا روابط عمومی بتواند از عهده ی مسائل گسترده دنیای معاصر برآید و راهنمای خوبی برای مجموعه ی خود و مخاطبان گردد.

بهمن علی بخشی
کارشناس روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر
                              


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: