May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بانک جهانی و صندوق بین‌المللی هم‌صدا شدند
کد خبر: ۱۴۰۷۹۸
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
0
موضوع نیاز برای افزایش تقاضا و اولویت تولید براساس دادوستدها روسای بانک مرکزی کشورها و وزرای دارایی اقتصادهای پیشرفته و اقتصادهای نوظهور را طی روزهای آتی در واشنگتن گردهم می آورد.
پول‌نیوز - به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، رشد اقتصادی ناچیز، بحران بدهی یونان و ادامه تبعات همه گیر بیماری ابولا مهم ترین محور گفت وگوها در نشست سالانه بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی17 تا 19 آوریل (28 تا 30 فروردین) خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، خبرگزاری فرانسه از واشنگتن خبر داد: با وجود نرخ بیکاری بالا در اقتصادهای پیشرفته و اقتصادهای نوظهور که وارد پنجمین سال رکود اقتصادی می شوند، موضوع نیاز برای افزایش تقاضا و اولویت تولید براساس دادوستدها روسای بانک مرکزی کشورها و وزرای دارایی را طی روزهای آتی در واشنگتن گردهم می آورد.

کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول هشدار داده است که اقتصاد جهانی با خطر ورود به دوره مزمن رشد ناچیز روبرو است.

وی هفته گذشته در جلسه ای برای بررسی نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت : در بسیاری از کشورهای جهانی، رشد اقتصادی به انداز کافی قوی نیست و مردم از رفاه کافی برخوردار نیستند.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، رشد اقتصاد جهان را در سال 2015 و 2016 به ترتیب 3.5 و 3.8 درصد پیش بینی کرد.

اولیور بلانچارد کارشناس ارشد اقتصادی بانک جهانی نیز هشدار داد که کشورها باید برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش تاسیسات زیربنایی بیشتر تلاش و اصلاحات بازار آزاد را برای تسریع در افزایش تولید اجرا کنند.

لاگارد و جین یانگ کیم روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به کشورهای کم در آمد هشدار داده اند که با بحران مالی روبرو خواهند شد.

کیم اخیرا از قصد بانک جهانی برای مبارزه با فقر مفرط و تلاش برای تشکیل صندوق جدیدی به منظور کمک به کشورهای غرب آفریقا خبر داده است که تابستان گذشته به شدت با مشکل سرایت بیماری ابولا روبرو بودند.

غیر از موضوع کمک به کشورهای ابولا زده و جمع آوری کمک های بیشتر نقدی برای این کشورها موضوع بحران ها در خاورمیانه و اوکراین و دومین بسته کمکی صندوق بین المللی پول به اوکراین نیز از محورهای مذاکرات در نشست جاری خواهد بود.

بحران بدهی یونان و اختلاف نظرهای آتن با وام دهندگان بین المللی یعنی بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا از دیگر مسایل نگران کننده بازارهای مالی است که یقینا در نشست مطرح خواهد شد.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان در نشست حاضر خواهد بود و بعد از آن در مراسم کاخ سفید به مناسبت درگیری های استقلال یونان در قرن نوزدم حاضر می شود و با 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا دیدار می کند.

ولفگانگ شوبل وزیر دارایی آلمان که کشورش با تعویق در بازپرداخت بدهی های یونان به شدت مخالف است روز چهارشنبه وارد برای شرکت در نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی وارد آمریکا شد. وی پیش ازعزیمت به واشنگتن در نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: هنوز بین یونان و وام دهندگان اروپایی برای بازپرداخت بدهی های آتن توافقی به دست نیامده است؛ اما انتظار نداریم که یونان از عضویت منطقه یورو کنار برود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: