May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۹۵۴
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
0
آیت الله صدیقی آنگاه با استناد به آیه " واستعینوا بالصبر و الصلوه" گفت: اهتمام به فرایض و توجه به نوافل خاصه نماز شب، دارای برکات عجیب و عمیقی در تعالی و تهذیب انسان است. وی افزود: صبر به معنی روزه داری است و روزه، دارای قدرت تقویت کننده آستانه صبر و تحمل است.
دیدار مسئولان بانک انصار با امام جمعه موقت تهرانپول‌نیوز- دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار و اعضای شورای معاونین بانک انصار، به منظور بهره گیری معنوی از مواعظ و نصایح اخلاقی امام جمعه موقت تهران، با حضرت آیت الله صدیقی دیدار داشتند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در این دیدار، ابتدا دکتر ابراهیمی در خصوص سرآمدی بانک انصار در عرصه عملیات بانکی بدون ربا و رعایت دغدغه های شرعی، توسعه فعالیت های قرض الحسنه، کمک به افزایش اشتغال و تولید و رونق کسب و کار توضیحات مبسوطی ارایه داد. وی در این زمینه گفت: بانک انصار در طی این  سالها موفق به کسب رتبه های ارزشمند در حوزه های مختلف بانکی از جمله کسب رتبه نخست بانکداری اسلامی در مسابقه انطباق عملیات بانکی با موازین شرعی شده و حتی در بین بانکهای اسلامی در مقیاس جهانی موفق به کسب دو رکورد ارزشمند در بخش توسعه سنت قرض الحسنه و اعطای بیشترین مقادیر سود به سهامداران شده است.

پس از دکتر ابراهیمی، مسئول دفتر امور فقهی بانک انصار، حجت الاسلام رضازاده، اهم اقدامات بانک انصار در راستای استقرار بانکداری اسلامی را بیان کرده و گفت: به منظور رعایت مسایل شرعی و دغدغه دینی علما و مراجع عظام، چکیده عقود در بخش تجیهز و تخصیص طراحی و تولیده شده و به کارگزاران  این بانک ابلاغ شده است. وی سپس درخصوص توجیه مشتریان افزود: همچنین برای اطمینان از همراهی مشتریان، مفاد قراردادها طی یک تا دو دقیقه در قالب ادبیات قابل فهم برای عموم به مشتری تفهیم می شود و با انشای عقد و قرائت آن از احاطه مشتری به موضوع اطمینان حاصل می شود. این اقدام از ابتکارات بانک انصار در عرصه صنعت بانکداری است که به منظور انطباق هرچه بیشتر عملیات بانکی با موازین شرعی صورت می گیرد.

دیدار مسئولان بانک انصار با امام جمعه موقت تهران

در ادامه این دیدار، حضرت آیت الله صدیقی ضمن تبریک ایام میلاد خجسته حضرت زهراء سلام الله علیها، نکاتی را در قالب رهنمود و مواعظ اخلاقی  متذکر شده و در ابتدا با اشاره به اهمیت ذکر خدا در اعمال روزمره گفت: براساس آیات و روایات ما باید سعی کنیم که  هرگز  در کارها و زندگی مان و در انجام وظایف و ماموریت هایمان خدا را فراموش نکنیم، زیرا پیامد خدا فراموشی، خود فراموشی است که این نیز به نوبه خود، به فسق و انحطاط و گمراهی و جهالت منتهی خواهد شد. خطیب موقت نماز جمعه تهران پس از آن افزود: باید اعمال ما رنگ و بوی الهی داشته باشد و این معنا میسر نمی گردد، مگر با داشتن اخلاص که این اخلاص، انسان را از مهالک و مصایب نجات می دهد.

آیت الله صدیقی آنگاه با استناد به آیه " واستعینوا بالصبر و الصلوه" گفت: اهتمام به فرایض و توجه به نوافل خاصه نماز شب، دارای برکات عجیب و عمیقی در تعالی و تهذیب انسان است. وی افزود: صبر به معنی روزه داری است و روزه، دارای قدرت تقویت کننده آستانه صبر و تحمل است.

امام جمعه موقت تهران در پایان، تلاوت کتاب الله و انس با قرآن را امری به شدت مورد علاقه دخت گرامی نبی مکرم اسلام معرفی کرد و ضمن توصیه حاضران به توسل و قرائت قرآن کریم، با دعا برای طول عمر باعزت مقام معظم رهبری، پیروزی و اعتلای امت اسلامی و موفقیت مدیران و کارگزاران دلسوز و متعهد نظام ایشان به سخنان خود خاتمه داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: