May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۰۱۴
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
0
پول‌نیوز - آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که کشورش بدهی 3 میلیارد دلاری اوکراین را که در دوره حکومت سابق این کشور واگذار شده است، نخواهد بخشید.

به گزارش تارنمای روسی "روس بیزنس" سیلوانف به خبرنگاران گفت: هر گونه سودجویی در مورد 3 میلیارد دلار بدهی اوکراین به روسیه غیرقابل قبول است.

وی افزود : 3 میلیارد دلار اوراق قرضه مربوط به بدهی اوکراین به روسیه تعلق دارد و مسکو بر پرداخت این بدهی در موعد مقرر تاکید دارد.

وزیر دارایی روسیه با اشاره به گفت وگوی تلفنی اخیر خود با همتای اوکراینی گفت: طرف اوکراینی اعلام کرد که پرداخت 3 میلیارد دلار بدهی به روسیه در بودجه اوکراین پیش بینی شده است وانتظار داریم در ماه دسامبر آینده (آذر ماه آینده) مبلغ بدهی را بازپس بگیریم.

ناتالیا یارسکو وزیر دارایی اوکراین پیش تر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی CNBS گفته بود که بدهی سه میلیارد دلاری اوکراین به روسیه در واقع به شکل اوراق قرضه ای است که تنظیم آن به باشگاه لندن مربوط می شود که شامل مجموعه ای از چند بانک و موسسه اعتباری است.

وی افزود: نمی توانم بگویم که صاحبان اصلی این اوراق قرضه چه طرفی است.

وزیر دارایی اوکراین همچنین گفت که در پارلمان این کشور برخی ایده خودداری از پرداخت این گونه بدهی ها به ویژه بدهی هایی که در دوره ویکتور یانوکوویچ (رییس جمهوری مخلوع اوکراین) دریافت شده است را مطرح می کنند.

خانم یارسکو پیش تر خواستار بخشودگی 15 میلیارد دلار از بدهی های اوکراین ازجمله بدهی 3 میلیارد دلاری این کشور به روسیه شده بود.

وضعیت اقتصادی اوکراین بسیار نابسامان است و بدهی خارجی این کشور به حدود 80 میلیارد دلار می رسد که حدود 60 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد.

صندوق بین المللی پول در اواسط ماه مارس گذشته با واگذاری 17/5 میلیارد دلار وام به اوکراین موافقت کرد که بخش نخست این وام شامل 5 میلیارد دلار به این کشور پرداخت شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: