April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۷۰۲
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
۱
شهر رم پایتخت ایتالیا 2768 ساله شد. 21 آوریل روز تولد شهر رم، یا به قول ایتالیایی ها ناتاله دی روما
پول‌نیوز- شهر رم پایتخت ایتالیا 2768 ساله شد. 21 آوریل روز تولد شهر رم، یا به قول ایتالیایی ها ناتاله دی روما (Natale di Roma) است. در این روز و در 753 سال پیش از میلاد مسیح، شهر باستانی رم توسط رومولوس بنیان گذارده شد.

به مدت بیست سال است که گروه «تاریخی شهر رم» وظیفه برگزاری جشن تولد شهر رم را بر عهده دارد و در آن سعی دارند تاریخ را دوباره بازسازی کنند. به همین منظور، بازیگران مطرح ایتالیایی و خارجی لباس‌های رم باستان را به تن می‌کنند و مرکز شهر و اطراف استادیوم معروف کلسیوم، مملو از صحنه‌هایی از نبرد گلادیاتورها و دیگر اتفاقات تاریخی می‌شود.

همچنین هرساله گروه تاریخی رم، رژه‌ای را از دوستداران این شهر، با لباس‌های رم باستان در مرکز شهر ترتیب می‌دهد؛ جایی که بافت جدید شهر در کنار آثار تاریخی باشکوهی از رم باستان قرار گرفته است.

امسال، جشن بزرگداشت تأسیس شهر رم در روز یکشنبه 19 آوریل برگزار شد و به همین مناسبت، نمایشی با حضور 50 انجمن از ده کشور مختلف دنیا ترتیب داده شده بود. در جشن امسال، کشورهای روسیه و گرجستان هم شرکت کردند.


منبع: نامه نیوز
برچسب ها: شهر روم ، جشن ، ایتالیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:24 - 1394/02/08
چه احترامی برای تاریخ و گذشتشون قائلند...
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: