May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۹۲۱
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
0
همایش سراسری رؤسای شعب بانک کشاورزی صبح چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دكتر شهيدزاده رييس هيئت مديره و مدير عامل اين بانك در بابلسر آغاز شد .
نقش بانک کشاورزی در اقتصاد کشورپول‌نیوز- در این همایش دكتر مرتضی شهيدزاده رييس هيئت مديره و مدير عامل این بانك با بیان این مطلب که کارکنان بانک کشاورزی بهترین، پاک‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها هستند گفت: سلامت، وجدان و انگیزه کاری در میان کارکنان بانك كشاورزي موج می‌زند و من به وجود همه آنها افتخار می‌کنم .

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دكتر شهيدزاده شعبه را بهترین مکان برای خدمت به مردم دانست و افزود: اهمیت دادن به نیروی انسانی با انگیزه و با سواد، گره گشای مشکلات سیستم بانکی است و استقبال از ایده‌ها و افکار نو بایستی مورد توجه قرار گیرد .

مرتضی  شهيدزاده در ادامه سخنان خود به تبيین نقش بانك كشاورزي در اقتصاد کشور پرداخت و ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و حفظ منابع پایه‌ را از نقش‌های اقتصادي این بانك بر شمرد.

وي همچنین توجه به معیشت و آینده اقتصادی کودکان و جوانان، زنان، روستاییان و کشاورزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی را مسئولیت اجتماعی بانك کشاورزی دانست و افزود: توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی مهم‌ترین نقش ذاتی بانك کشاورزی است.

شهيدزاده در ادامه با بیان نقش‌های چند وجهي رؤسای شعب، تأثیرگذاری آن‌ها بر موفقیت کل مجموعه را انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: تحقیقات نشان داده است که رؤسای شعب بانك ها در کیفیت اجرايی كل بانك بیشترين‌ نقش ‌را داشته اند .

وی افزود: مدیریت سرمایه انسانی شعب و مهم تر از همه مديريت ارتباط با مشتريان از نقش هاي كليدي رؤساي شعب در حوزه مديريتي است.

 شهيد زاده نقش رؤساي شعب در تسهيل دسترسي بخش كشاورزي به منابع این بخش را بسیار سرنوشت‌ساز و حساس دانست و گفت: رؤسای شعب امکان اثربخشي بانك كشاورزي را فراهم می‌کنند.

وي شعب بانك را کلیدی‌ترین و محوری‌ترین مراکز  راهبردی بانك خواند و گفت: شعب بانك سفارتخانه‌ها و رؤسای شعب سفیران بانك تلقی می‌شوند.

شهيدزاده در ادامه سخنان خود مهارت‌های مورد نیاز رئیس شعبه را بر شمرد و حمایت همه‌ جانبه از رؤسای شعب را وظیفه بانك دانست.

وي برگزاری فراخوان ‌های شغلی برای زمینه‌سازی تحقق نظام شایسته گزینی در بانك كشاورزي را ازجمله اهداف مدیریت جدید برشمرد و افزود: در مدیریت جدید بانک کشاورزی نظام انگیزشی یکپارچه مبتني بر عملكرد، سابقه و تجربه طراحی و ابلاغ شده که نویدبخش عدالت محوری در این خصوص خواهد بود .

شهيدزاده استقرار سودآوری پایدار در بانك با ارائه تركیب مناسبي از تسهیلات مضاربه و سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری و توجه به کنترل هزینه‌ها را خواستار شد و افزود: انتظار می‌رود رؤسای شعب با شناسایی و کنترل عوامل مخاطره آفرین، رصد دایمی متغیرهای بحران‌زا و شناخت رقبا اقدام  به مدیریت پایدار ریسك اعتباری کنند.

وي با بیان این نكته که نمایاندن بانك در جامعه وظیفه اصلی رؤسای شعب است، تصویر سازی مناسب و ماندگار از بانك در ذهن عموم مشتریان را مستلزم تعامل سازنده با همه گروه‌های مشتریان دانست و افزود: خط شاخص در چنين تصويرسازي هايي به گونه اي است که حتي اگر موفق به ارائه خدمت مورد نظر مشتری نشديم ، کل جریان ارتباطی وی با بانك برایش ناخوشایند  تصویر نشود.

دكتر شهيدزاده نصب و راه‌اندازی 300 دستگاه خودپرداز فعال و 2000 دستگاه پین پد، صدور 3 ميليون کارت الکترونیکی و تخصیص 50 هزار دستگاه توكن را از برنامه‌های سال 94 برشمرد و افزود ان‌شاءالله با افزایش این خدمات، درآمد بانک 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وي حمایت از طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی، آب و خاک، محصولات زراعی و باغی، تولیدات دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولید آبزیان را سیاست بانك در بخش اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری اعلام کرد و افزود: پیگیری لازم در رابطه با تعیین تکلیف طرح های راکد و موعد گذشته تمدید نشده و همچنین کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات سرمایه در گردش با توجه به امکان جدید ایجاد شده در سیستم مکانیزه نظارت بر شعب در رابطه با ثبت اطلاعات سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی، مورد انتظار است.

شهيدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تحریم‌ها و استقرار نظام اقتصادی جدید اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سودآوری و توجیه خدمات برای مشتریان بزرگ ، بایستی در استان‌های دارای پتانسیل،توسعه شعب ارزی انجام شود .

دكتر شهيدزاده همچنین بهبود انضباط مالی را برای کاهش استقراض از سیستم بانکی به خصوص کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی الزامی دانست و افزود: اصلاح ساختار سرمایه بانک و رساندن آن به حداقل نسبت مورد نظر کمیته بال، بهبود نسبت‌های مالی نظیر خوداتکایی و ریسک اعتباری و ارتقای جایگاه بانك در سیستم بانکی از جمله اثرات بهبود انضباط مالی است.

 وی تصریح کرد: حداقل 40 درصد از مانده املاک تمليكي تا پایان سال94  بایستی تعيين تكليف شود.

 دكتر شهيدزاده در پایان سخنان خود اهم برنامه‌های آتی بانک کشاورزی را بر شمرد و گفت: افزایش کارایی در عرضه خدمات بانکی، بهبود شاخص‌های مالی و اعتباری بانك، ارتقاي جایگاه بانك در بین اتحادیه‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای، مجامع  بین‌المللی و سیستم بانكي كشور و افزايش سرمایه بانك به منظور افزایش قدرت تسهيلات دهي به بخش کشاورزی، از جمله برنامه‌های آتی بانك كشاورزي است.

 در ادامه همايش روح الله خدارحمي، عضو هيئت مديره بانك كشاورزي مديريت منابع و مصارف و سودآوري فعاليت هاي بانك را دو راهبرداساسي مورد توجه اين بانك در سال جاري معرفي كرد و بر افزايش همدلي و همزباني همكاران تأكيد كرد.

وي در تشريح وضعيت كنوني صنعت بانكداري كشور؛ رقابتي بودن، تغيير سريع تكنولوژي و مورد توجه بودن فعاليت بانك را از ويژگي هاي اين دوره از صنعت بانكداري برشمرد.

خدارحمي با تأكيد بر توجه به مديريت منابع و مصارف خاطر نشان كرد: كاهش ريسك نقدينگي و پرهيز از اضافه برداشت با مديريت روساي شعب ميسر مي شود.

عضو هيئت مديره بانك كشاورزي سودآوري فعاليت هاي بانك در چارچوب ضوابط و مقررات كشور را وظيفه اي دانست كه به هيچ عنوان نبايد از آن غافل شد.

وي گفت:يكي از سياست هايي كه در سال جاري دنبال خواهيم كرد، نگاه يكپارچه به مشتريان براي جذب منابع است.

خدارحمي اضافه كرد: امكانات و قابليت هاي بانك كشاورزي از قبيل نيروي انساني جوان و تحصيلكرده، زيرساخت  فناوري اطلاعات و امكانات كاربردي وپيشرفته ابزارهايي است كه مي تواند در بهبود رابطه با مشتري اثرگذار باشد.

وي با تأكيد برمشتري مداري گفت: نگاه يكپارچه به مشتري،تفكيك پذيري مشتريان سود آور و منابع ساز و تمركز بيشتر بر مشتريان اعتباري از مواردي است كه بايد مورد توجه روساي شعب قرار گيرد.

خدارحمي بابيان اينكه سازو كارهاي لازم در اين حوزه ايجاد خواهد شد؛ بر فروش خدمات بانكداري الكترونيكي به ويژه پايانه هاي فروش همچنين تمركز بر خدماتي كه موجب جذب منابع ارزان قيمت مي شود  تأكيد كرد.

وي در بخش پاياني سخنانش به موضوع اصلاح ساختار و چابك سازمان با هدف روان تر شدن  امور مشتريان اشاره كرد و افزود: با ابتكارات همكاران، اين امور با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.

سخنران بعدي همايش، حشمت الله نظري عضو هيئت مديره بانك كشاورزي بود كه گفت : نیازهای جدید و متنوع مشتری ، سازمان‌ها را زنده نگه داشته است و در تحولاتي که به وجود می‌آید مدیران نقش اساسی را ایفا می‌کنند .

وي ضمن تأکید بر نقش مدیران در بهره‌وری تولید خاطرنشان کرد: هر تحولی که در بانك کشاورزی به وجود آمده با کمک و همت سرمایه انسانی آن به بار نشسته است.

نظري در تشریح ویژگی‌های سازمان‌های سرآمد گفت:  سازماني می‌تواند سرآمد باشد که نرخ تغییرات درون سازمان از نرخ تغییرات بیرونی آن بیشتر باشد.

 عضو هیئت مدیرة بانك كشاورزي در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه حسابداری مدیریت و تصمیم‌گیری مدیران اشاره و اضافه کرد: حسابداری مدیریت در رسیدن به اهداف سازمانی از جمله سودآوری، کاهش قیمت تمام‌شده، تنوع محصول ، کاهش ریسك،سرآمدي ‌بازار‌، رقابت، کیفیت محصولات و افزایش کارآیی  بهره‌وری  یاری می‌رساند.

 نظری در خاتمه بر رعایت انضباط مالی و منابع و مصارف، اصلاح اطلاعات مشتریان و رفع نقایص آن و توجه بیش از پیش به دستور العمل‌های حوزه امنیت اطلاعات تأکید کرد.

محمد حسن فروغی فر عضو هيئت مديره، آخرين سخنران روز اول همايش بود كه ضمن تشريح دستاوردها و اقدامات بانک کشاورزی در حوزه سرمایه انسانی گفت : این دستاوردها حاصل و همسو با دو هدف کلی افزایش رضایت سرمایه انسانی و ارتقای بهره‌وری بوده است.

وي توجه به آینده شغلی کارکنان و موضوع شايسته  گزینی ، باز طراحی نظام‌های انگیزشي، توسعه عدالت آموزشی، سلامت و رفاه کارکنان ،امور بازنشستگی و نظام‌های اطلاع‌رسانی جامع کارکنان را از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش رضایت سرمایه‌انسانی‌بر شمرد.

فروغی فر در بیان اقدامات انجام شده برای ارتقاي بهره‌وری گفت: بهبود و اصلاح ساختار سازمانی، بهبود و اصلاح فرایندها و روش‌های کاری، ساده سازی فرم‌ها و ابزار‌های ارتباط با مشتریان و بهبود و اصلاح نظام‌های ارزیابی و درجه‌بندی شعب از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌آید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: