کد خبر: ۱۴۲۵۲۸
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
0
مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران خواستار گسترش روابط فرهنگی با ایران شد.
پول‌نیوز- مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا و امیر مسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حاشیه بازدید سفیر ایتالیا از این نمایشگاه، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سفیر ایتالیا خواستار گسترس روابط فرهنگی و تعمیق این روابط با ایران شد و شهرام‌نیا در پاسخ گفت: در سفری که به ایتالیا داشتم، این کشور را کشوری تاریخی و بسیار زیبا دیدم؛ کشوری که بناهای باستانی و تاریخی باعظمتی دارد.

کنچاتوری نیز گفت: ایران هم کشوری با تاریخ و تمدن غنی است. از بیشتر آثار باستانی ایران دیدن کرده‌ام و مناطقی را که برایم بسیار جذاب بود، چندین بار دیده‌ام. تخت‌جمشید در میان آثار باستانی ایرران منطقه بی‌نظیری است که از دیدن آن بسیار شگفت‌زده شدم.

شهرام‌نیا نیز در  این دیدار با اشاره به گسترش روابط فرهنگی دو کشور گفت: ایران و ایتالیا اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند. برهمین اساس معتقدم باید قرابت و نزدیکی بیشتری بین و کشور برقرار شود.

سفیر ایتالیا نیز در ادامه گفت: اگر امکان چنین رابطه‌ای فراهم باشد با تمام علاقه آن را دنبال می‌کنیم. باستان‌شناسان ایتالیا در دوره‌های مختلفی در ایران فعالیت کردند و امیدواریم این همکاری‌ها در حوزه‌های دیگر نیز فراهم شود.

سفیر ایتالیا در این دیدار دوستانه دو کتاب با موضوع تاریخ و هنر ایتالیا به شهرام‌نیا اهدا کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: