May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۷۰۰
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
0
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت که نخستین محموله قیر در سالجاری به وزن سه هزار و یکصد تن از این بندر صادر شد.
پول‌نیوز- اسماعیل مکی زاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صادرات این محموله ها توسط 25 فروند شناور فلزی و موتور لنج به کشور امارات متحده عربی صورت گرفته است.

وی با اشاره به موقعیت مناسب ایران در بحث صادرات، بیان داشت: در خاورمیانه، ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده قیر است و در راستای تقویت هر چه بیشتر این جایگاه تمام امکانات به منظور پهلو دهی شناورهای صادراتی به ویژه شناورهای متقاضی صادرات قیر انجام می شود.

مکی زاده با بیان اینکه کشورهای مانند چین، تایلند، ویتنام و هند نیز از خریداران قیر ایران هستند، خاطرنشان کرد: علت انتخاب بندر لنگه برای ترانزیت این محموله نفتی به کشور امارات فاصله نزدیک آن به بنادر این کشور و ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به تجار و صاحبان کالا در زمینه فعالیت های بندری است.

این مقام مسوول با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در این بندر به منظور توسعه فعالیت های تجاری به ویژه در بخش کالاهای نفتی گفت: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج شکن این بندر از یک هزارو 500 متر به یک هزارو 975 متر و مساحت حوضچه نیز از 10 به 30 هکتار افزایش یافته است.

بندر لنگه با دارا بودن 17 پست اسکله و 40 هکتار پس کرانه به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیبانی از فعالیت های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز بر عهده دارد.

اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث شده بندر تجاری لنگه به عنوان یکی از کانون های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری جنوب غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: