May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۹۳۵
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
0
یک میدان مشترک نفتی ایران که در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد، پلمپ شد.
پول‌نیوز-الهام اردلانی مدیر اچ.اس.ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در گفت و گویی با تایید خبر پلمپ این میدان مشترک نفتی، اظهار داشت: فعالیت های سطح الارضی میدان یاران شمالی که در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد به درخواست استانداری خوزستان متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت های مربوط به تسطیح زمان، ساخت تاسیسات، ساخت خط لوله و جاده مربوط به این طرح متوقف شده است.

مدیر اچ.اس.ای شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه استانداری خوزستان ادعا دارد که شرکت مهندسی و توسعه نفت به تعهدات زیست محیطی خود در این منطقه عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: قرار بود در روز چهارشنبه هفته جاری جلسه ای بین مدیرعامل شرکت متن و استاندار خوزستان برگزار شود، اما متاسفانه مسوولان استانداری منتظر نتیجه این جلسه نشده و دستور پلمپ را صادر کردند.

اردلانی با تاکید بر اینکه شرکت متن، توسعه این میدان را با رعایت اصول زیست محیطی انجام داده است، تصریح کرد: در حال نامه نگاری با استانداری خوزستان و سازمان محیط زیست برای حل این مساله هستیم.

میدان نفتی یاران شمالی در استان خوزستان و در فاصله تقریبی ۱۳۰ کیلومتری از غرب شهر اهواز، در راستای مرز ایران و عراق و درمجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است.

این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع شده و میانگین طول و عرض محدوده قراردادی تحت پوشش این میدان به ترتیب ۲۴

و 9.2 کیلومتر است که محدوده ای به مساحت حدودی ۶۹ کیلومتر مربع را در برمی گیرد.

اردلانی پیش از این به ایرنا گفته بود: فعالیت های نفتی در هورالعظیم با رعایت اصول زیست محیطی انجام شده و در سال های اخیر تمام مراحل توسعه میدان نفتی آزادگان در بخش های زنده و دارای آب تالاب، اجرا شده و هیچ بخشی از آن خشک نشده است.

به گفته وی، برخی ادعاها در خصوص تاثیر حفاری میادین غرب کارون در خشک کردن هورالعظیم و ایجاد ریزگردها و آلودگی هوای استان خوزستان مطرح می شود که این موضوع صحت ندارد.

مدیر اچ اس ای شرکت متن با خاطرنشان کردن اینکه بررسی نقشه های ماهواره ای تالاب هورالعظیم در سال 2000 به خوبی نشاندهنده وضعیت این تالاب است، افزود: در سال های اخیر تمام مراحل توسعه میدان نفتی آزادگان در بخش های زنده و دارای آب تالاب، اجرا شده و هیچ بخشی از آن خشک نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در احداث جاده های جدید، کاملا اصول زیست محیطی رعایت شده است، گفت: 244 آبراهه نیز در زیر جاده ها و برای ارتباط بخش های مختلف تالاب با یکدیگر ایجاد شده که این آبراهه ها باعث گردش آب دربخش های مختلف تالاب می شوند. 24 آبراهه نیز اخیرا احداث شده و قرار است که 24 آبراهه دیگر به زودی احداث شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: