May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۰۰۳
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
0
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز با ۲۰ سنت کاهش به ۶۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.
پول‌نیوز- در حالی که عربستان آمارهایی قوی از میزان تولید نفت خود منتشر کرده و بانک آمریکایی گلدمن ساکس نسبت به کاهش بیشتر قیمت نفت هشدار داده، قیمت نفت روز سه شنبه کاهش یافت.

کاهش قیمت روز سه شنبه در ادامه کاهش های روز دوشنبه و هفته قبل به وقوع پیوست. این درحالی بود پیش از آن قیمت نفت نسبت به پایین ترین رقم های ماه ژانویه 40 درصد افزایش یافته بود. در همان زمان تحلیلگران گفته بودند که با توجه به اینکه میزان عرضه در جهان مجموعا بیش از تقاضاست، این افزایش ها تداوم نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، عربستان در ماه آوریل روزانه 10.308 میلیون بشکه نفت تولید کرد که اندکی کمتر از تولید ماه مارس بود، اما فاصله زیادی با بالاترین رقم تولید نفت این کشور نداشت.

گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد، افزایش قیمت های اخیر خود مانع از کاهش فزونی عرضه در بازار شد و بنابراین منجر به کاهش بیشتر قیمت ها خواهد شد.

این گزارش حاکی است، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز با 20 سنت کاهش به 64 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه ژوئن با 8 سنت کاهش به 59 دلار و 17 سنت رسید.

این کاهش قیمت همچنین واکنشی به مشکل بدهی ها در حوزه یورو و در نتیجه تقویت ارزش دلار بود.

یونان روز دوشنبه حدود 750 میلیون یورو (معادل 836.70 میلیون دلار) به صندوق بین المللی پول پرداخت، اما این رقم آنقدر زیاد نبود که نگرانی ها در مورد پرداخت های آینده را از بین ببرد.

تحلیلگران گفتند، در صورتی که گزارش ماهیانه اوپک که قرار است اواخر امروز منتشر شود، حاکی از افزایش تولید این سازمان باشد، قیمت نفت امروز کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.
آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نیز امروز بعد از ظهر منتشر می شود، در حالی که گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا فردا قرار است انتشار یابد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: قیمت جهانی طلا ، نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: