کد خبر: ۱۴۳۴۰۴
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹
0
سرمایه خطرپذیر (ریسکی) سرمایه ای است که در اختیار شرکت های جوان و نوپا قرار می گیرد تا ضمانتی برای آینده اقتصادی آنها باشد. کارشناسان اقتصادی برای این مدل از سرمایه گذاری بسیار ارزش قائل هستند.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری- تا کنون آمارها و گزارش های اقتصادی مخالف و البته جذابی را از نشریه فوربز شاهد بوده ایم. مواردی چون برترین برندها، جوان ترین ثروتمندان، ثروتمندترین زنان و مردان، ارزشمندترین شرکت های نوپا و ... هر کدام از این مطالب در دنیای اقتصاد ارزش ویژه ای دارند بویژه آنکه توسط نشریه معتبری چون فوربز تهیه شده باشند. امروز نیز از فوربز یک رده بندی جالب برای شما داریم: برترین سرمایه گذاران خطرپذیر در جهان.

سرمایه گذاری خطرپذیر که با عناوین دیگری چون سرمایه گذاری کارآفرینی یا جسوارنه نیز نام می برند به تلاش برای تامین سرمایه شرکت های نوپا(استارتاپ) اصلاق می شود. بدیهی است این مدل از سرمایه گذاری با ریسک یا خطرپذیری بسیار زیادی همراه است زیرا شرایط تامین سرمایه یک کسب و کار نو با آنچه که در شرکت های مطمئن و موفق می گذرد، تفاوت زیادی خواهد داشت. پس می توانیم بگوئیم سرمایه خطرپذیر(ریسکی)  سرمایه ای است که در اختیار شرکت های جوان و نوپا قرار می گیرد تا ضمانتی برای آینده اقتصادی آنها باشد. به هر ترتیب کارشناسان اقتصادی برای این مدل از سرمایه گذاری بسیار ارزش قائل هستند زیرا یکی از مهمترین تلاش های اقتصادی است که در نهایت منجر به افزایش توان و بنیه اقتصاد کلان یک کشور و شکل گیری کمپانی های نوآور و موفق خواهد شد.

در لیست برترین سرمایه گذاری های ریسکی که هر ساله توسط فوربز تهیه می شود همواره به نام 100 چهره برجسته این حوزه اشاره می شود که در مطلب حاضر به 10 نام اول این رده بندی خواهیم پرداخت. نکته قابل توجه پیشرفت چینی ها در لیست مذکور و توجه بالای آنها به حمایت از استارتاپ ها است. برای مثال جنی لی که در لیست سال گذشته رده  را به خود اختصاص داده بود در رده بندی جدید فوربز به جایگاه 10 لیست رسیده است که در نوع خود پیشرفتی فوق العاده چشمگیر محسوب می شود.

10. جنی لی

حامی: جی جی وی کپیتال(فعال در حوزه فناوری، رسانه های دیجیتال و...)

9. بیل گورلی

حامی: بنچمارک کپیتال(نهاد مالی با سابقه سرمایه گذاری در استارتاپ های موفق چون اوبر، ایی بی، اسنپ چت، تویتر، اینستاگرام و ...)

8. نیل شن

حامی: سکویا کپیتال چاینا(نهاد مالی با دامنه وسیع فعالیت از بخش سلامت و خدمات شهری گرفته تا انرژی های نو و صنایع پیشرفته)

7. پاول مادرا

حامی: مریتک کپیتال پارتنر(نهاد مالی فعال در حوزه فناوری اطلاعات)

6. داگلاس لئون

حامی: سکویا کپیتال (نهاد مالی با دامنه وسیع فعالیت از بخش سلامت و خدمات شهری گرفته تا انرژی های نو و صنایع پیشرفته)

5. استیو اندرسون

حامی: بیس لاین ونچرز(نهاد مالی فعال در حوزه فناوری با سابقه حمایت مالی از اینستاگرام، تویترو...)

4. جاش کاپلمن

حامی: لینکدین و فرست راند کپیتال(نهاد مالی با سابقه سرمایه گذاری در حوزه فناوری)

3. کریس ساکا

حامی: تویتر، اوبر و لاورکیس کپیتال

2. پیتر فنتون

حامی: بنچمارک کپیتال(نهاد مالی با سابقه سرمایه گذاری در استارتاپ های موفق چون اوبر، ایی بی، اسنپ چت، تویتر، اینستاگرام و ...)

1. جیم گوئتز

حامی: واتس اپ و سکویا کپیتال (نهاد مالی با دامنه وسیع فعالیت از بخش سلامت و خدمات شهری گرفته تا انرژی های نو و صنایع پیشرفته)

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: