May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۴۳۴
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
0
بر اساس گزارش یک موسسه تحقیقاتی ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان است که بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در نتیجه مصرف انرژی به خود اختصاص داده اند.
پول‌نیوز- در آستانه برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوایی ملل متحد در پاریس، شاخص نوآوری سبز برای اولین بار عملکرد 50 کشور بزرگ تولید کننده گاز های گلخانه ای از جمله چین را از نظر اقتصادی و مصرف انرژی مورد ارزیابی قرار داده است.

در شاخص نوآوری سبز که توسط موسسه نکست 10 منتشر می شود، تولید ناخالص داخلی، انتشار آلاینده ها، بهره وری در مصرف انرژی، تولید انرژی های تجدید پذیر، سرمایه گذاری در فن آوری های پاک و دیگر پارامترهای کلیدی مورد توجه قرار می گیرد. چین، با تولید بیشترین آلاینده در جهان دارای اقتصادی با تولید کربن بالاست و بهره وری در مصرف انرژی در آن پایین است، اما در عین حال بزرگترین تولید کننده برق تجدیدپذیر و خودروهای برقی نیز محسوب می شود.

نوئل پری، موسس گروه نکست 10 در این باره گفت: «در برخی از بزرگترین اقتصاد های جهان اکنون دیگر رشد اقتصادی دارای رابطه همبستگی با مصرف انرژی نیست. در واقع تولید ناخالص داخلی این کشورها افزایش می یابد، اما میزان تولید کربن آنها کم می شود. سال گذشته برای اولین بار ما توانستیم به طور قطع بگوییم که کاهش انتشار گاز کربن ناشی از چیزی غیر از کاهش رشد اقتصادی بوده است.»

پری قرار است روز سه شنبه، یک روز قبل از نشست کسب و کار و آب و هوا در مقر یونسکو در پاریس یک گزارش جدید را در این باره در هتل دی تالیراند پاریس ارائه کند. مقاماتی از کشورهای مختلف و مدیران شرکت های تجاری به همراه روزنامه نگاران در این نشست حضور خواهند داشت.

برخی از محورهای اصلی این گزارش به قرار زیر است:
اتحادیه اروپا، آمریکا و چین 3 تولید کننده مهم ژنراتورهای برق تجدیدپذیر در جهان هستند.
آمریکا (به همراه کالیفرنیا)، کالیفرنیا، اتحادیه اروپا، چین و انگلیس بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه فن آوری های پاک انجام داده اند (2014).

چین، آمریکا، اتحادیه اروپا، هند، روسیه، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، ایران و عربستان 10 کشوری هستند که بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در نتیجه مصرف انرژی به خود اختصاص داده اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: