May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۵۵۸
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
0
بازار مسکن در روزهای آرامی به سر می‌برد و بسیاری از مستاجران در حال حاضر نگران یک ماه آینده خود هستند که چه میزان قرار است قیمت‌ها افزایش یابد.
مستاجران چشم‌انتظار رسیدن تابستانپول‌نیوز - در روزهای ابتدای سال قیمت ها به گفته برخی از مشاوران رشد 20 درصدی یافت و معتقد بودند که این قیمت نیز تا پایان تابستان به 40 درصد می رسد این در حالی بود که رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر از ثبات قیمت ها در بازار اجاره بها داده بود.

این گزارش می افزاید: رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه بازار اجاره بها ظرفیت افزایش قیمت ندارد، گفت: با کاهش نرخ تورم قیمت های مسکن هیچ تغییری نکرده و در نتیجه بازار اجاره بها نباید دچار نوسان شود.

براساس این گزارش؛ حامد مظاهریان نیز چندی پیش از وجود آرامش در بازار مسکن خبر داد و گفت: رصد قیمت از معاملات بازار مسکن حاکی از آن است که در فروردین ماه امسال تا سال گذشته 0.6 درصد افزایش قیمت داشته و این در حالی است که میزان نرخ تورم بالای 15 درصد بوده و این امر نشان می‌دهد قیمت واقعی کاهش یافته است.

مظاهریان یادآور شد: پیش بینی می‌شود که در سال جاری بازار مسکن آرام باشد و قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: در بخش قیمت‌های واحدهای مسکونی نیز بیش از 3.6 درصد در یک سال افزایش نمی‌یابد و در دو حوزه معاملات و بازار اجاره میزان افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم است و شرایط برای خریداران و متقاضیان واقعی فراهم خواهد بود.

براساس این گزارش؛ طبق گزارشات میدانی در نیمه دوم سال امکان دارد که در برخی از مناطق قیمت ها کمی افزایش یابد و این موضوع با صحبت های برخی از مسئولان در تداخل است.

در همین راستا، یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت های اجاره در اوایل سال رشد 20 درصدی داشته است، گفت: بعید نیست که قیمت های اجاره تا تابستان بیش از 20 درصد افزایش یابد.

یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه مالکان با کاهش نرخ سود بانکی قیمت های رهن خود را کاهش و نرخ های اجاره را افزایش داده‌اند، افزود: این کاهش نرخ سود بهانه ای شده است که دلالان و واسطه گران قیمت های اجاره خود را بالا ببرند.

همچنین مشاور املاک دیگری گفت: در حال حاضر قیمت ها تغییری نکرده و منتظر رسیدن فصل تابستان هستیم.

حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان با این همه وعده و وعیدی که داده‌اند چگونه می‌توانند بازار اجاره بها را امسال کنترل کنند؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: