کد خبر: ۱۴۳۹۴۱
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
0
رئیس کمیسیون مشترک ایران و اندونزی به دلیل تحریم‌ بانکی ۴ سال اخیر، حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی به یک چهارم رسیده و قرار است شعب بانکی در دو کشور تاسیس شود و انعقاد تعرفه ترجیحی و ایجاد پرواز خط مستقیم در دستور کار است.
پول‌نیوز- صبح امروز هیأت تجاری اندونزی که در راس آن وزیر امور اقتصاد نیز حضور داشت در اتاق بازرگانی ایران حضور یافته تا درباره توسعه روابط تجاری بین دو کشور رایزنی کنند. این هیأت از چند روز گذشته به همراه وزرای انرژی، معادن، امور اقتصادی و معاونان بانک مرکزی این کشور و روسای 40 بنگاه تجاری مهم به این کشور سفر کرده‌اند.

اندونزی کشوری با 250 میلیون نفر جمعیت به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان به شمار می‌رود که سالانه 300 میلیارد دلار حجم تجاری این کشور برآورد می‌شود.

واعظی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و اندونزی منصوب شده در این دیدار گفت: با توجه به سیاستهای دولت یازدهم که اولویتش تعامل اقتصادی با دنیاست، مایلیم تا حجم تبادلات تجاری با اندونزی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌ همکاری دو کشور از سال 2011 به یک چهارم کاهش یافته است، افزود: اکنون میزان مبادلات تجاری به 450 میلیون دلار رسیده است و شاید بزرگترین مانع بر سر گسترش روابط تجاری بین ایران و اندونزی مسائل بین بانکی است.

واعظی در مورد جزئیات توافق با طرف اندونزیایی بر سر حل مشکلات بین بانکی گفت: یک هیأت بانکی از اندونزی به ایران آمدند و با مسئولان بانک مرکزی مذاکراتی انجام شد، تا مسیر بسته بانکی باز شود و توافقاتی برای تاسیس شعب بانکی و معرفی بانکهای کارگزار در دو کشور به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و اندونزی همچنین به سابقه تجارت با این کشور اشاره کرد و گفت: ما در گذشته در زمینه مواد اولیه، محصولات شیمیایی، پتروشیمی و کاغذ با اندونزی مبادلات تجاری داشتیم و هم‌اکنون به این نتیجه رسیدیم که بر تعداد این اقلام بیفزاییم و از آنجایی که دولت اندونزی برنامه گسترده‌ای را برای آینده کشورش پیش‌بینی کرده، مایلیم در زمینه خدمات فنی مهندسی، راه‌آهن و سدسازی با این کشور همکاری کنیم.

خبر دیگر واعظی انجام مذاکراتی برای برقراری تعرفه ترجیحی بین ایران اندونزی بود و گفت: قرار شده تا پرواز مستقیمی بین تهران و جاکارتا برقرار شود تا بازرگانان راحت‌تر بتوانند کارهای خود را پیش ببرند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: