کد خبر: ۱۴۳۹۵۵
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
0
بانک مرکزی انگلیس گروهی متشکل از کارکنان ارشد خود را مأمور کرده است تا تأثیرات اقتصادی خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا را بر اقتصادی این کشور مورد بررسی قرار دهند. این امر، نگرانی ها را در سطح کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش داده است.
پول‌نیوز - ارسال ایمیل اشتباهی از سوی یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی انگلیس به یکی از سردبیران روزانه گاردین، برنامه محرمانه این بانک برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بر ملا کرد.

به گزارش بی بی سی، به تازگی یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی انگلیس به صورت اشتباهی ایمیلی را به یکی از سردبیران روزنامه گاردین ارسال کرده است که در آن پرده از برنامه این بانک برای بررسی ریسک خروج این کشور از اتحادیه اروپا برداشته است.

پیشتر دیوید کامرون،  نخست وزیر انگلیس، که به تازگی مجددا در انتخابات این کشور پیروز شده است، اعلام کرده است که همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پایان سال 2017 برگزار خواهد کرد.

خبرها حاکی از تمایل کامرون به برگزاری زود هنگام این همه پرسی در طول سال 2016 و با هدف جلوگیری از همزمانی آن با برگزاری انتخابات در فرانسه و آلمان است.

بازرگانان و فعالان بخش اقتصادی انگلیس نیز از برگزاری زود هنگام این همه پرسی از سوی دولت این کشور حمایت کرده اند.

بر اساس محتوای موجود در این ایمیل، بانک مرکزی این کشور گروهی متشکل از کارکنان ارشد خود را مأمور کرده است تا تأثیرات اقتصادی خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا را بر اقتصادی این کشور مورد بررسی قرار دهند. این گروه تحت مدیریت سر جان کانلیف، معاون بخش ثبات اقتصادی بانک مرکزی انگلیس، به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

اینگونه اقدامات و افزایش احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا، نگرانی ها را در سطح کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش داده است.

در حال حاضر بحران یونان، روسیه و اوکراین و همچنین نرخ تورم بسیار پایین در کنار رشد اقتصادی بسیار ضعیف در سطح کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه یورو از جمله بحران هایی هستند که این اتحادیه با آنها درگیر است و گرم شدن بحث خروج انگلیس از این اتحادیه شرایط را در سطح کشورهای عضو آن بحرانی تر کرده است.

بحران یونان از یک سو و احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و پیمان ارزی یورو از سوی دیگر، ابهامات را نسبت به عملکرد این پیمان و موفقیت آن افزایش داده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: