کد خبر: ۱۴۴۰۴۲
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
0
بیش از یک میلیون و 500 هزار مهاجر اروپایی مقیم انگلیس از شرکت در همه پرسی جنجالی مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا محروم شدند.
پول‌نیوز - بیش از یک میلیون و 500 هزار مهاجر اروپایی مقیم انگلیس از شرکت در همه پرسی جنجالی مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که قرار است تا پایان سال 2017 میلادی برگزار شود، محروم شدند.

نخست وزیری انگلیس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که اکثریت مهاجران اروپایی مقیم این کشور نمی توانند در همه پرسی مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا شرکت کنند.

براساس دستورالعمل دولت محافظه کار دیوید کامرون، مهاجران ایرلندی، قبرسی و مالتی تنها شهروندان اروپایی مقیم انگلیس هستند که می توانند در این همه پرسی، حضور یابند.

نخست وزیری انگلیس گفته است در این همه پرسی، تنها انگلیسی ها، ایرلند شمالی ها، شهروندان کشورهای مشترک المنافع بالای هیجده سال و انگلیسی هایی که کمتر از 15 سال در خارج از این کشور اقامت دارند، واجد شرایط برای رای دادن شناخته می شوند.

براساس گزارش های منتشر شده، لایحه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که در آن جزییات مربوط به افراد واجد شرایط برای شرکت در این همه پرسی نیز قید شده است، علاوه بر ارایه به پارلمان، قرار است یک روز پس از سخنرانی ملکه الیزابت در روز 27 ماه می منتشر شود.

در همین حال روزنامه دیلی میل روز دوشنبه نوشت که با تصمیم دولت انگلیس، بیش از یک میلیون و 500 هزار مهاجر اروپایی که در انگلیس زندگی می کنند، نمی توانند در این همه پرسی شرکت کنند.

به نوشته این روزنامه، این تصمیم ، یک امتیاز مهم به جناح راست افراطی حزب محافظه کار و حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر اتحاد بریتانیا ( یوکیپ ) بشمار می آید.

حزب یوکیپ در جریان انتخابات پارلمانی انگلیس که در هفدهم اردیبهشت ماه برگزارشد، به رغم پذیرش شکستی سنگین، توانست نزدیک به 4 میلیون رای بیاورد.

حمایت حزب یوکیپ از کارزار تبلیغاتی همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، می تواند در موفقیت دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس نقش مهمی را بازی کند.

دیوید کامرون وعده داده است، تا پایان سال 2017 میلادی همه پرسی خروج کشورش را از اتحادیه اروپا برگزار کند.

وی پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس در هفدهم اردیبهشت ماه گذشته، را نشانه حمایت مردم این کشور از برنامه های محافظه کاران دانسته و گفته است: مردم انگلیس از وضعیت کنونی خرسند نیستند و خواهان بهبود مسایلی از جمله وضعیت رفاهی، مهاجرت و نیز همگرایی سیاسی هستند.

دیوید کامرون همچنین با بیان اینکه تاکنون وی تنها بخشی از مسایل یاد شده را باز کرده، بیان داشته است مردم انگلیس خواهان بهترین انتخاب ممکن در مورد آینده کشورشان در اتحادیه اروپا هستند.

اما نخست وزیرانگلیس در همین حال گفته است تا پیش از زمان برگزاری این همه پرسی، درخصوص روابط لندن با اتحادیه اروپا و انجام اصلاحات در این اتحادیه، با مقامات بروکسل مذاکره خواهد کرد.

وی بیان داشته است در همین راستا قرار است به منظور مذاکره با 'فرانسوا اولاند' رییس جمهور فرانسه و 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان از پاریس و برلین دیدن کند.

در همین حال نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) در 'چکرز' محل اقامتگاهش، میزبان 'ژان کلود یونکر' رییس کمیسیون اروپا خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: