May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۲۳۰
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
0
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تکذیب شایعات مربوط به آلوده بودن خون ساکنان پارس جنوبی گفت: سازمان انتقال خون پارسال دو بار از کارکنان شرکت های مستقر در این منطقه و ساکنان شهرستان عسلویه خون گیری کرد.
پول‌نیوز- روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز سه شنبه به نقل از مهدی یوسفی اعلام کرد: کاهش آلاینده ها در پارس جنوبی در راستای سلامت مردم در راس برنامه های وزارت نفت و دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی سوختن مشعل های گاز در فازهای پارس جنوبی بوده است یادآورشد: با تدابیر انجام شده میزان فلرینگ فازهای یک تا 10 پارس جنوبی 86درصد کاهش یافته است.

یوسفی گفت: میزان فلرینگ فازهای یک تا ده پارس جنوبی در سال 1387 پنجاه و شش میلیون متر مکعب در هفته بود که هم اینک این میزان به هشت میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی یادآورشد: افزون بر کاهش میزان فلرینگ گازهای مشعل در یک سال اخیر نخستین محموله صادراتی گوگرد در پازس جنوبی به طور کاملا مکانیزه بارگیری شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: این امر علاوه بر حذف انبارهای روباز گوگرد و جلوگیری از تردد کامیون ها به روش سنتی، کشتی های صادراتی نیز در دو روز عملیات بارگیری را انجام می دهند که تاثیر بسزایی درصرفه جویی زمان و هزینه خواهد داشت.

یوسفی ادامه داد: در راستای تشریح موفقیت برنامه های زیست محیطی و برنامه های وزارت نفت برای ارتقای شاخص های این بخش شماری از مقام های ارشد صنعت نفت در کمیسیون انرژی مجلس حضور یافته و به پرسشهای نمایندگان پاسخ گفتند.

در پارس جنوبی 24 فاز پالایشگاهی وجود دارد که تاکنون 12 فاز به بهره برداری رسیده است.

همچنین در منطقه پارس جنوبی 29 شرکت پتروشیمی پیش بینی شده است که در زمان حاضر 12 پالایشگاه در دست احداث یا بهره برداری است .

عمده فازهای پارس جنوبی در شهرستان عسلویه قرار دارد.

عسلویه درفاصله 285 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: