May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۳۲۲
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
0
ارزش چنین سیستم های هوشمندی که ما یک نمونه در مقیاس کوچک آن را مشاهده کردیم، در حفظ و بهره برداری حداکثر از منابع آبی بسیار برجسته و شاخص است.

پول نیوز؛ مازیار دانیالی-  توسعه زندگی شهری و اجبار به سکونت در فضای کوچکتر موجب شده تا حضور در طبیعت و همنشینی با گیاهان به یکی از آرزوهای شیرین انسان در جوامع مدرن مبدل شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به محض مشاهده فضای سبز و گیاهان مختلف، آروزی نگهداری از یک باغچه کوچک در منزل خود را داشته باشید. اما گرفتاری های شغلی و همچنین عدم اطلاع از نحوزه صحیح تغذیه آب و نور گیاهان موجب می شود تا معمولا تجربه موفقی از نگهداری گیاه در منزل نداشته باشیم.

این مساله موجب شده تا مخترعان فعالیت های جالبی را در زمینه ارائه گلدان های هوشمند و سنسورهای کنترل رشد برای آنها داشته باشند. هم اکنون گلدان های هوشمند به عنوان یکی از ابتکارهای مفید دنیای فناوری در اکثر فروشگاهها عرضه می شوند و جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده اند. باید دقت داشت که اینگونه گلدان ها نه تنها موجب رشد موثر گیاهان می شوند بلکه ارزش بالایی از منظر صرفه جویی در مصرف آب دارند.

امروز قصد داریم تا یکی از این گلدان های هوشمند را برای شما معرفی کنیم که البته یک تفاوت بسیار مهم با سایر نمونه های موجود در بازار دارد. گلدان ها و سنسورهای هوشمند معمولا برای فعالیت نیازمند منبعی از انرژی هستند که یک باتری کوچک این مسئولیت را بر عهده دارد اما در گلدان هوشمند امروز با نام "تبلو" از هیچ منبع تغذیه ای استفاده نشده و تمام مراحل رسیدگی به گیاه بر اساس قوانین طبیعت دنبال می شود.
در مجموعه تبلو که از یک مخزن شیشه ای برای نگهداری آب و چند گلدان استفاده شده است از استاندارد جذب آب توسط ریشه ها و همچنین نیروی جاذبه زمین هوشمندانه بهره برداری شده است.

حتما می دانید سیستم آبرسانی سالن از دو بخش تشکیل شده است: چرخه خشک و چرخه خیس. بر اساس این تقسیم بندی خاک گلدان هوشمند بق یک برنامه زمانی و با میل به جذب آب که از ریشه گیاه آغاز می شود اقدام به آبرسانی کرده و خاک گلدان خیس می شود سپس برای چند روز خاک گلدان ادر مسیر خشک شدن قرار می گیرد تا دوباره ریشه ها به آب نیاز یافته و چرخه مجددا تکرار شود.

با تدوام این سیستم شما فقط لازم است تا مخزن شیشه ای را کنترل کنید و گیاهان در کمال آرامش چرخه محبوب خود را دنبال می کنند. این دقیقا همان اتفاقی است که در طبیعت روی می دهد.
این ابزاک مفید با قیمت 125 یورو(196 دلار) هم اکنون در بازار جهانی ارائه شده است. البته شرکت هلندی تولیدکننده این محصول امکانی را در نظر گرفته که متشریان می توانند شخصی سازی خود را روی "تبلو" بویژه برای طراح، انتخاب رنگ و جنس مواد سازنده پایه اصلی و گلدان ها اعمال کنند. این شخصی سازی می تواند قیمت محصول را تا 1000 یورو افزایش دهد.
همانطور که عنوان شد؛ ارزش چنین سیستم های هوشمندی که ما یک نمونه در مقیاس کوچک آن را مشاهده کردیم، در حفظ و بهره برداری حداکثر از منابع آبی بسیار برجسته و شاخص است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: