May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری عنوان کرد
کد خبر: ۱۴۴۳۸۷
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
0
رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: با کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، واردات غیررسمی این کالا صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ در کنار اینکه با ورود این کالا از مبادی رسمی با توجه به دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای دولت نیز افزایش می‌یابد.
افزایش درآمد دولت با کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراهپول‌نیوزابراهیم درستی رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری در گفتگویی با اشاره به تعامل خوب اصناف با دولت گفت: باید از این فضای به وجود آمده به نفع مردم و جامعه استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به تعرفه 6 درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه متاسفانه قاچاق این کالا افزایش یافته و واردات غیررسمی آن برای قاچقاچیان صرفه اقتصادی خواهد داشت.

درستی تصریح کرد: با کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، واردات غیررسمی این کالا صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ در کنار اینکه با ورود این کالا از مبادی رسمی با توجه به دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای دولت نیز افزایش می‌یابد.

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری ادامه داد: امیدواریم تعرفه واردات زودتر در دستور کار کمیسیون ماده یک قرار بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری شود.

به گفته درستی؛ 75 درصد گوشی‌های موجود در بازار قیمتی بین 550 تا 600 هزار تومان دارند ولی با این وجود گردش مالی 25 درصد گوشی هایی که بیش از 600 هزار تومان قیمت دارند، معادل این 75 درصد است.

وی ادامه داد: توصیه ما به خریداران این است که از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خرید کنند و حتما از فروشنده فاکتور معتبر را دریافت نمایند.      
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: