May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۴۷۹
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
0
ایلام-رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برداشت هندوانه و انگور یاقوتی در استان ایلام آغاز شده است.
برداشت هندوانه و انگور یاقوتی در استان ایلام آغاز شدپول‌نیوز- عبدالرضا بازدار در گفتگو یی اظهار داشت: دو محصول مهم استان ایلام انگور یاقوتی و هندوانه هستند که در نقاط مختلف استان ایلام طی سالهای اخیر رونق گرفته و سطح کشت بسیار خوبی از این دو محصول در استان است.

وی بیان داشت: عمده تولیدات باغی استان ایلام شامل گردو، انگور است که به دلیل کیفیت بالای انگور تولید شده در استان ایلام، هم اکنون در بسیاری از مناطق استان این محصول کشت می شود.

بازدار اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات استان ایلام بیش از شش هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار مربوط به انگور است که نزدیک به ۸۴۰ هکتار این میزان بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن انگور از سطح باغات استان ایلام برداشت و روانه بازاهای داخل و خارج از استان شود.

وی عنوان کرد: انگور تولید شده در ایلام بیشتر از نوع یاقوتی است چراکه به آب کمی نیاز دارد و شرایط آب و هوایی استان مناسب کشت این نوع محصول است.

این مسئول بیان داشت: البته در تولید محصول باغی هنوز در استان ایلام جای کار بسیار زیادی وجود دارد و سطح باغات استان ایلام باید دو برابر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برداشت محصول هندوانه در سطح استان خبر داد و گفت: هندوانه هم اکنون در سطح دو شهرستان مهران و دهلران برداشت می شود و کیفیت این محصول نیز باعث رونق صادرات به کشور عراق از طریق مرز مهران ضده است.

وی عنوان کرد: قطعا مرز مهران فرصتی بزرگ برای صادرات محصولات کشاورزی استان ایلام است و می توان از طریق نسبت به فروش خوب محصولات اقدام کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: