کد خبر: ۱۴۴۷۱۸
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
0
پول‌نیوز - معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت: طی یکسال اخیر (خرداد 93 تا خرداد 94) سه هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه شده است.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، هوشنگ فلاحتیان اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت نیروگاه های کشور از مرز 73 هزار مگاوات برق فراتر رفته، ظرفیتی که 10 برابر ظرفیت نیروگاه های کشور در ابتدای انقلاب می باشد.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی تابستان و افزایش مصرف برق در کشور گفت: برآوردها نشان می دهد پیک بار در تابستان به 51 هزار مگاوات برسد که تامین این میزان برق برای فصل گرما با توجه به افزایش درجه حرارت و مسائلی از قبیل عدم دسترسی کافی به آب به برخی نیروگاه ها، نیازمند همراهی و کمک مردم در صرفه جویی و درست استفاده کردن است.

فلاحتیان با بیان اینکه برای تابستان باید حداقل دو هزار مگاوات از پیک مصرفی برق کاسته شود تا بتوانیم برق مورد نیاز کشور را تامین نماییم، خاطرنشان کرد: با صرفه جویی 10 درصدی توسط مشترکین کشور قول می دهیم هیچ گونه خاموشی برای فصل گرما نداشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در ادامه اشاره ای نیز به صادرات برق به خارج از کشور داشت و گفت: هم اکنون بین 10 تا 11 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای همسایه نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه صادر می شود.

وی همچنین از واردات سه میلیارد و 700 میلیارد کیلووات ساعت ساعت برق به کشور نیز خبر داد و گفت: این واردات عمدتا از ترکمنستان و ارمنستان صورت می گیرد.

فلاحتیان همچنین از وجود 32 میلیون و یکصد هزار مشترک برق در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و 400 هزار مشترک جدید در کشور اضافه شدند.

وی در پایان به روستاهای برق دار کشور اشاره کرد و گفت: با 850 روستایی که سال گذشته در سطح کشور برق دار شدند تعداد روستاهای برق دار کشور به 55 هزار و437 روستا رسید.

برچسب ها: صادرات برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: