May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۸۶۰
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
0
پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت : ایران رتبه 13 تولید برق در دنیا را دارد و برای توسعه روز افزون این صنعت برنامه های مختلفی پیش بینی کرده است.

آرش کردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان، رشد سالانه مصرف برق کشور را پنج تا شش درصد اعلام کرد و افزود: برای پاسخگویی به این میزان رشد باید در سال پنچ هزار مگاوات برق به ظرفیت این بخش افزوده شود.

وی یادآوری کرد: بر این اساس چهار هزار مگاوات برق از طریق ظرفیت های جدید و یک هزار مگاوات برق دیگر به واسطه نوسازی و تعمیر واحدها حاصل می شود.

کردی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده تا افق 1400 ظرفیت منصوبه برق به 100 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: باید بتوانیم در افق یاد شده سالانه پنج هزار مگاوات برق اضافه کنیم که در مجموع 30 هزار مگاوات به ظرفیت شبکه اضافه خواهد شد.

وی یکی از برنامه های مهم این شرکت را بهره گیری از انرژی های پاک و تجدیر پذیر عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه کشور حدود پنج درصد کل ظرفیت شبکه برق از طریق انرژی پاک و تجدید پذیر تامین خواهد شد که رقم قابل توجهی را شامل می شود.

** صادرات 25 میلیارد کیلووات ساعت برق در افق 1400

این مسوول یکی از رویکردهای جدی این شرکت را توسعه صادرات برق بیان کرد و گفت: بر این اساس 25 میلیارد کیلووات ساعت صادرات برق در افق 1400 به کشورهای همجوار انجام خواهد شد که این پیشرفت اقتصادی کشور را هموار می کند.

وی توسعه هوشمند سازی شبکه برق و استفاده از ظرفیت های موجود در این بخش، افزایش راندمان نیروگاههای حرارتی از 37 به 42 درصد و حضور فعالانه بخش خصوصی در ساخت نیروگاه های برق را از برنامه های این شرکت در سال جاری ذکر کرد.

** افزایش تعرفه برق نداریم


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در ادامه با بیان اینکه افزایش تعرفه برق در سال گذشته اعمال شده است، ادامه داد: افزایش تعرفه برق در اسفند سال گذشته و با رشد 17 درصدی اعمال شده و در سال جاری رشدی در این بخش نخواهیم داشت.

وی یادآوری کرد: با توجه به پیک مصرف برق در فصل تابستان برای آن دسته از مشترکان پر مصرف برق تعرفه های سه گانه اعمال خواهد شد.

کردی افزود: بر اساس قانون رفع موانع تولید که از سوی رییس جمهوری ابلاغ شده در ماده 12 ظرفیت عظیمی را برای حضور بخش خصوصی در بخش های مختلف به ویژه صنعت برق فراهم کرده که تحقق آن نتایج خوبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی تی کشور تبدیل می شود، خاطر نشان کرد: این استان به لحاظ زیرساخت های برق وضعیت خوبی دارد که تلاش می شود اقدامات بعدی آن نیز انجام شود.

شرکت برق منطقه ای زنجان در محدوده استان های زنجان و قزوین با بیش از سه هزار کیلومتر مدار شبکه برق خطوط فشار قوی جمعیت بالغ بر دو میلیون و 200 هزار نفر را زیر پوشش دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: توانیر ، برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: