May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۹۴۰
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
0
اما نسخه 2016 ماکسیما چه خصوصیاتی دارد و چه تغییراتی در آن بوجود آمده است؟ نیسان تلاش زیادی کرده تا از آن طراحی سنتی وبویژه شکل قابل پیش بینی چراغ ها فاصله بگیرد و با مشاهده اولین تصاویر نیز رابطه ذهنی مخاطب با نمونه های قبلی به‌ویژه پیش از سال 2009 قطع می شود.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری-  نیسان به عنوان یکی از موفق ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان نیازی به معرفی ندارد. این خودروساز ژاپنی همواره به تولید محصولات با کیفیت و طراحی خلاقانه شهرت داشته است. اکثر تولیدات این برند هماند سری اسکای لاین جی تی آر میلیون ها هوادار سنتی دارد که ارزش و احترام کمپانی مذکور را دو چندان کرده اند. تا کنونه محصولات مختلفی از نیسان را در پول نیوز مورد بررسی قرار داده ایم.

امروز هم سراغ یکی از مدل های محبوب نیسان می رویم که حداقل در کشور ما شهرت بسیاری دارد و به رغم آنکه سال ها از طراحی این مدل می گذرد همچنان بازار فروش خوبی در ایران دارد. حتما تا کنون حدس زده اید که از ماکسیما می گوئیم. خودرویی که همه چیز آن؛ از طراحی گرفته تا توان موتوری مشتری را راضی می کند.

 لازم به توضیح است خودرویی که در ایران به نام نیسان ماکسیما شهرت دارد در واقع اینفینتی آی 30 است که از سال های 1996 تا 2004 در کشور ژاپن روی خط تولید قرار داشته است.

 

سابقه تولید اولین نمونه ماکسیما به سال 1977 میلادی باز می گردد. حال تصور کنید این خودروی محبوب که 7 نسل از آن در پلتفرم های متنوع ارائه شده با لباس 2016 چه جذابیت هایی خواهد داشت.

نگاهی کوتاه به نسل های مختلف نیسان ماکسیما:

 

نیسان با معرفی ماکسیمای جدید مدل 2016 در واقع از هفتمین نسل خانواده ماکسیما رونمایی کرد. اما نسخه 2016 ماکسیما چه خصوصیاتی دارد و چه تغییراتی در آن بوجود آمده است؟ نیسان تلاش زیادی کرده تا از آن طراحی سنتی وبویژه شکل قابل پیش بینی چراغ ها فاصله بگیرد و با مشاهده اولین تصاویر نیز رابطه ذهنی مخاطب با نمونه های قبلی بویژه پیش از سال 2009 قطع می شود. گفتنی است طراحان ماکسیما از سال 2009 تلاش کردند تا تفاوتی اساسی را در طراحی این خودرو ایجاد کنند و بهترین نتیجه ممکن در نسل هفتم ماکسیما بدست آمده است.

 

در طراحی بدنه خودرو محصولی شبیه به خودروهای امروزی را شاهد هستیم. چراغ های توسعه یافته در فندرها به همراه یک شاخ کوچک( که ظاهرا نیسان علاقه خاصی به این مورد دارد و در سایر لاین ها همانند سری زد نیز مشابه آنرا دیده ایم) در قسمت جلوی خودرو جلب توجه می کند. بامپر جلو طراحی چندان پیچیده ای ندارد و همه چیز کاملا معمولی به چشم می آید. در نمای جانبی خطوط و برجستگی های روی بدنه خودنمایی می کند.
نیسان از رینگ های استاندارد خود در این نمونه نیز استفاده کرده است. در قسمت انتهایی خودرو نیز طراحی ساده ای را می بینیم که چندان ما را غافلگیر نخواهد کرد.
در طراحی فضای داخلی کابین از چرم برای پوشش کنسول جلو به همراه قطعاتی از پلاستیک استفاده شده است. یک نمایشگر بزرگ در مرکز کنسول قرار دارد که اطلاعات مختلفی روی آن نمایش داده می شود.
اما در بخش موتور همواره از ماکسیما انتظار قدرتنمایی داشته ایم. تمامی محصولات این لاین خودروهایی قدرتمند در زمان خود و حتی چند نسل پس از آن بوده اند. در نمونه 2016 نیز از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده شده است که 300 اسب بخار خروجی دارد. گشتاور این مجموعه نیز برابر با 261 پوند فوت اعلام شده است.
این خودرو با قیمت پایه 32410 دلار ارائه خواهد شد و بسته به آپشن های درخواستی تا 39860 دلار افزایش قیمت خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: