May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۹۴۴
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
0
۶ شهر در المپیک ریو میزبان مسابقات فوتبال هستند که سایت المپیک ۲۰۱۶ توضیحات مختصری را در این باره ارائه کرده است.
پول‌نیوز- فوتبال مشهورترین ورزش جهان است که ریشه آغاز این بازی به چین برمی‌گردد. فوتبال مدرن در انگلیس پایه‌گذاری شد. در قرن نوزدهم این رشته به روز و قانون و استانداردهایی برای آن نوشه شد. در سال 1904 هم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (FIFA) تاسیس و اولین مسابقات رسمی در سال 1906 برگزار شد.

فوتبال یکی از رشته‌هایی است که برای نخستین بار در المپیک 1900 که به میزبانی پاریس برگزار شد حضور داشت، بعد از آن فوتبال در مسابقات المپیک چندین سال شرکت نکرد تا اینکه دوباره در سال 1932 در المپیک آتلانتا به بازی‌ها برگشت.

حالا فوتبال به عنوان یکی از رشته‌های جذاب و محبوب در جهان است که در المپیک ریو نیز حضور خواهد داشت و همه کشورها در تلاش هستند تا سهمیه حضور در این رقابت‌ها را بگیرند.

سایت المپیک ریو در گزارشی توضیحاتی را درباره ورزشگاه‌ها و شهرهایی که میزبان فوتبال المپیک هستند نوشته است که در زیر به آن اشاره می‌شود.

مانائو؛ ورزشگاه آمازونیا

ورزشگاه آمازونیا آرنا در شهر مانائوس در سال 2014 برای جام‌جهانی آماده شد و میزبان 4 مسابقه در این رقابت‌ها بود. این ورزشگاه الهام بخش جنگل‌های بارانی آمازون است، محلی که شهر را احاطه کرده و یک جاذبه توریستی به شمار می‌رود. مانائوس 4 ساعت با ریو به صورت هوایی فاصله دارد. ورزشگاه آمازونیا 45 هزار و 597 نفر گنجایش دارد.

 ورزشگاه‌هایی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک هستند (+عکس)

برازیلیا؛ ورزشگاه مانه گارینچا

این ورزشگاه در سال 1974 تاسیس شده و برای جام جهانی 2014 بازسازی شد. در این ورزشگاه 7 مسابقه برگزار شد. برازیلیا پایتخت برزیل است و یک ساعت و نیم از طریق راه هوایی با ریو فاصله دارد. این شهر در لیست جهانی در سایتی که اسامی 100 شهر تاریخی را ذکر کرده قرار دارد. ظرفیت ورزشگاه 76 هزار نفری است.

ورزشگاه‌هایی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک هستند (+عکس) 

اسلاوادور؛ ورزشگاه فونته نووا آرنا

این ورزشگاه در سال 1951 ساخته شده و به صورت کامل برای جام جهانی بازسازی شد. در این ورزشگاه 6 مسابقه جام جهانی برگزار شد. اسلاوادور نخستین پایتخت برزیل است که تاریخ و فرهنگی غنی دارد و یکی از مهمترین شهرهای توریستی این کشور به شمار می‌رود. این شهر 2 ساعت و 30 دقیقه از راه هوایی با ریو فاصله دارد. ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفری است.

ورزشگاه‌هایی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک هستند (+عکس)

بلوهوریزنته؛ ورزشگاه مینیرائو

این ورزشگاه در سال 1965 ساخته و برای جام جهانی بازسازی شد. این ورزشگاه میزبان 6 مسابقه جام جهانی بود. ورزشگاهی بسیار زیبا که بین دریاچه پامپولها و کوههایی در این شهر احاطه شده است.

فاصله این شهر با ریو یک ساعت است و ورزشگاه نیز ظرفیت 69 هزار و 900 نفر را دارد.

 ورزشگاه‌هایی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک هستند (+عکس)

سائوپائولو؛ ورزشگاه ایتاکوئرا آرنا

این ورزشگاه قبل از جام جهانی 2014 افتتاح شد و میزبان برگزاری 6 بازی از جمله بازی افتتاحیه بود. این ورزشگاه در شرق سائوپائولو، بزرگترین شهر و مرکز مالی برزیل واقع شده است. این شهر کمتر از یک ساعت با ریو فاصله دارد. ورزشگاه ظرفیت 48 هزار تماشاگر را دارد.

ورزشگاه‌هایی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک هستند (+عکس)

ریودوژانیرو؛ ورزشگاه ماراکانا

ماراکانا یکی از مشهورترین ورزشگاه‌های جهان است که فینال فوتبال مردان بانوان در المپیک ریو 2016 در آن برگزار خواهد شد. این ورزشگاه در ابتدا برای جام جهانی 1950 ساخته و برای جام جهانی 2014 تعمیر شد. این ورزشگاه میزبان 7 بازی جام جهانی از جمله مسابقه فینال بود. مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو در این ورزشگاه برگزار می‌شود که گنجایش 78 هزار نفر را دارد.

ورزشگاه‌هایی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک هستند (+عکس)
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: