پول نیوز؛ مازیار دانیالی - نگاهی به باارزش ترین برندهای جهان در سال جاری میلادی، نشان می دهد که اکثر برندهای ارزشمند جهان از حوزه فناوری هستند و به نظر می رسد این رسم تا آینده ای نامعلوم همچنان تداوم داشته باشد. جذابیت های حوزه فناوری و مخصوصا حضور در فضای مجازی چیزی نیست که انسان به این زودی ها از آن سیر شود. اینترنت با سرعتی باورنکردنی در تمام کره زمین گسترش می یابد و مزیت های آن هر روز مبحث جدیدی را در مقابل کاربران قرار می دهد.
کارشناسان بازار با شناخت ظرفیت های موجود در حوزه فناوری، آینده ای بسیار روشن را برای کسب و کار در این بخش پیش بینی کرده اند و البته نتایج گزارش ها و بررسی ها نیز صدق این پیش بینی را تایید می کنند. رقابت و تلاش برای افزایش سهم بازار در میان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی آنچنان شدید و داغ است که گزارش های آماری ماهانه در این رابطه نقش مهمی در میزان اعتبار و درآمدزایی کمپانی فعال در این حوزه دارد.
گفتنی است شرکت سهامی عام یکی از انواع شرکتهای سهامی است که قسمتی از سرمایۀ آن از طریق فروش سهام به غیرمؤسسان (مردم) تأمین شود. سهام شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار داد و ستد میشود.
در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین گزارش برترین شرکت های اینترنتی سهامی عام دنیا در ماه مه سال جاری میلادی(2015):
کشور: آمریکا
ارزش بازار: 49.173 میلیارد دلار
کشور: آمریکا
ارزش بازار: 62.645 میلیارد دلار
کشور: چین
ارزش بازار: 71.581 میلیارد دلار
کشور: آمریکا
ارزش بازار: 72.549 میلیارد دلار
کشور: چین
ارزش بازار: 190.110 میلیارد دلار
کشور: آمریکا
بازارسرمایه: 199.139 میلیارد دلار
کشور: آمریکا
ارزش بازار: 226.009 میلیارد دلار
کشور: چین
ارزش بازار: 232.755 میلیارد دلار
کشور: آمریکا
ارزش بازار: 373.437 میلیارد دلار
کشور: آمریکا
ارزش بازار: 763.567 میلیارد دلار
نبرد و رقابت میان شرکت های آمریکایی و چینی در این لیست بسیار قابل توجه است.
ارزش بازار به مجموع ارزش روز و متعارف سهام یک شرکت سهامی عام گفته میشود. این ارزش معادل ارزش روز و جاری یک سهام ضرب در تعداد سهمهای منتشر توسط یک شرکت است.