May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۲۳۶
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
۱
این قورباغه، یکی از کوچکترین جانوران مهره‌دار است که روی خاک زندگی می‌کنند.
پول‌نیوز- محققان موفق به شناسایی یکی از کوچکترین قورباغه‌های جهان به اندازه ناخن انگشت در برزیل شده‌اند که اندازه آن تنها یک سانتیمتر بوده و از سه انگشت برخوردار است.

یک تیم تحقیقاتی پس از پنج سال بررسی مداوم در جنگلهای وسیع استوایی جنوب برزیل، گونه جدیدی از قورباغه را کشف کرده‌اند که به دسته Brachycephalusها تعلق دارد. این گونه بسیار کوچک دارای پوست سمی به رنگهای درخشان و زنده است.

این قورباغه، یکی از کوچکترین جانوران مهره‌دار است که روی خاک زندگی می‌کنند.

کشف کوچکترین قورباغه دنیا (+عکس)

آناتومی قورباغه به خوبی برای بدن کوچک آن ساختاربندی شده و اکثر این موجودات دارای سه انگشت پا و دو انگشت دست هستند که در مقایسه، سایر قورباغه‌ها از پنج انگشت پا و چهار انگشت دست برخوردارند.

به دلیل نادر بودن این موجودات، کشف آن‌ها بسیار دشوار است و دانشمندان با پیگیری صدای آن‌ها توانستند این قورباغه‌ها را شناسایی کنند.

البته Brachycephalus کوچکترین قورباغه کشف شده تاکنون محسوب نمی‌شود و این عنوان به Microhyla nepenthicola از جزیره بورنئو و Paedophryne amanuensis از پاپوآ گینه نو با اندازه 0.8 سانتیمتر تعلق دارد.

کشف این گونه، تعداد قورباغه‌های شناخته‌شده این چنینی را به 28 مورد رسانده است. دانشمندان هشدار داده‌اند که به دلیل تاثیرات ناشی از تغییر آب‌وهوا، نخستین حیواناتی که به احتمال قوی در معرض انقراض قرار می‌گیرند، قورباغه‌ها و سمندرها خواهند بود.

تحقیقات این محققان درباره قورباغه جدید در مجله PeerJ منتشر شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قورباقه ، برزیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حسین
Iran, Islamic Republic of
11:27 - 1394/03/19
واقعاً به قدرت خداوند باید ایمان آورد
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: