May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۳۹۲
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
0
رییس انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به لزوم همزمانی استفاده از دو روش حذف یارانه افراد پردرآمد و پرداخت یارانه به دهک‌های کم‌درآمد گفت: اشکال شیوه‌ی پرداخت یارانه این بود که باعث افزایش تورم در جامعه شد و در نتیجه قدرت خرید مردم را کاهش داد.
تلفیق حذف پردرآمدها و حمایت از کم‌درآمدهاپول‌نیوز- با اشاره به این‌که آمار دقیقی از درآمدهای افراد وجود ندارد و به لحاظ تاریخی مردم ایران علاقه‌ای به اعلام میزان درآمدشان ندارند، اظهار کرد: به نظر من اصلاح شیوه‌ی پرداخت یارانه باید از هر دو سوی حذف ثروتمندان و پرداخت یارانه تنها به دو دهک نیازمند جامعه آغاز شود.

وی تصریح کرد: لازم است در فرآیند حذف برخی دهک‌ها از لیست یارانه‌بگیران در کنار درآمد به ثروت افراد نیز توجه شود، چرا که در برخی موارد افرادی درآمد پایینی دارند اما از ثروت‌های هنگفتی برخوردار‌اند.

رییس انجمن اقتصاددانان ایران درباره‌ی میزان امکان تشخیص افراد ثروتمند در جامعه خاطر نشان کرد: در کشور‌هایی مانند انگلیس روش‌هایی برای تشخیص افراد فقیر به وجود آمده است و در ایران نیز اشخاصی در این باره تز‌هایی ارائه کرده‌اند بنابراین از لحاظ علمی پیدا کردن افراد کم‌درآمد امری امکان‌پذیر است.

دیهیم همچنین درباره نحوه صرف مبالغ صرفه‌جویی شده از محل حذف یارانه افراد پردرآمدو ثروتمند گفت: به اعتقاد من این مبالغ باید برای سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی یا وام‌دهی استفاده شود.

وی درباره‌ی پیشنهاد اضافه کردن یارانه افراد کم‌درآمد تصریح کرد: اشکال به وجود آمده در پرداخت یارانه‌ها این است که این یارانه‌ها بیشتر صرف خرید مواد غذایی و افزایش تقاضا در این بخش و در نتیجه تورم بیشتر شد.

رییس انجمن اقتصاددانان ایران ادامه داد: همین امر موجب کاهش قدرت خرید یارانه نقدی(45 هزار و 500 تومان)شد، بنابراین اگر مبالغ یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند هم از بالا‌رفتن نرخ تورم جلوگیری می‌کند و هم بهترین راه برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: