کد خبر: ۱۴۵۵۸۹
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
0
افزایش بهای گاز در مالزی باعث انتقاد برخی از گروه هایی شد که این اقدام دولت را بدون رایزنی با تولیدکنندگان و نبود شفافیت در مورد قیمت گذاری می دانند.
پول‌نیوز - بهای انواع انرژی در مالزی طی ماه جاری رو به افزایش است و پس از گران شدن قیمت انواع بنزین و گازوئیل، حال نوبت به بهای گاز رسید و با افزایش 10 درصدی روبرو شد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، افزایش بهای گاز در مالزی باعث انتقاد برخی از گروه هایی شد که این اقدام دولت را بدون رایزنی با تولیدکنندگان و نبود شفافیت در مورد قیمت گذاری می دانند.

روزنامه سان دیلی روز پنجشنبه اعلام کرد انجمن تولیدکنندگان دستکش لاستیکی در مالزی خواستار تاخیر در زمان افزایش قیمت گاز در این کشور شده اند و نسبت به این افزایش واکنش نشان دادند.

دولت مالزی افزایش 10 درصدی بهای گاز را از اول ماه آینده میلادی (دهم تیرماه) اعمال می کند. قیمت بنزین و گازوئیل نیز از 11 خرداد بار دیگر در مالزی گران شد و روند افزایش قیمت سوخت طی چند ماه گذشته ادامه یافت.

تولیدکنندگان مالزی با افزایش قیمت گاز مخالفتی ندارد، اما تاکید می کنند سفارش تولید برخی محصولات از دو یا سه ماه پیش اخذ شده است و با قیمت فعلی گاز محاسبه شده و باعث زیان اقتصادی می شوند. این اتحادیه ها خواستار زودتر اعلام شدن و تاخیر در زمان اعمال افزایش قیمت گاز هستند.

این منتقدان اعلام کردند در صورتی که دولت افزایش بهای گاز را در زمان مناسب اعلام می کرد، این تولیدکنندگان می توانستند، بهای افزایش را به خریداران انتقال دهند.

براساس بیانیه انجمن تولیدکنندگان دستکش پلاستیکی، افزایش بهای این محصول باید همزمان با تغییرات جهانی رخ دهد.

مالزی به دلیل در اختیار داشتن لاستیک طبیعی از عمده صادرکنندگان دستکش به جهان است. ارزش صادرات این محصول در سال جاری حدود 11 میلیارد و 700 میلیون رینگیت (سه میلیارد و 200 میلیون دلار) تخمین زده می شود.

برخی منتقدان نیز این افزایش بها را در تضاد با اظهارات 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی می دانند که در اوایل سال جاری میلادی عنوان کرده بود به منظور کاهش هزینه هزینه تولیدکنندگان در سال 2015 بهای گاز افزایش نمی یابد.

مالزی از جمله کشورهای دارنده ذخایر گازی جهان است که با در اختیار داشتن بیش از دو هزار و 350 میلیارد متر مکعب گاز در رده پانزدهمین کشور دارنده این نوع انرژی محسوب می شود.

روسیه، ایران و قطر به ترتیب دارندگان بیشتر ذخایر گاز جهان هستند، به طوری که این سه کشور بیش از نیمی از گاز جهان را در اختیار دارند.

افزایش بهای گاز در مالزی در حالی اعلام شده است که پیش از نیز مردم مالزی موظف به پرداخت شش درصدی مالیات کالا و خدمات شدندد، به طوری که اکنون هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با چند ماه گذشته افزایش محسوسی داشته است.

برچسب ها: مالزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: