کد خبر: ۱۴۵۶۷۹
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
0
کارکرد صندوق‌های خرد محلی اشتغالزایی برای اعضای خود و افرادی است که از مناطق روستایی در صندوق جمع می‌شوند و هزینه مورد نیاز برای آموزش و تشکیل صندوق‌های خرد محلی نیز توسط صندوق کارآفرینی امید تامین می‌شود.
صندوق‌های خرد محلی 100 میلیون تومان وام می‌گیرندپول‌نیوز- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به صندوق‌های خرد محلی تا سقف یکصد میلیون تومان خبر داد و گفت: تا پایان سال 600 صندوق خرد محلی در کل کشور ایجاد خواهد شد.

اصغر نوراله زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حوزه اشتغال روستایی برنامه ایجاد صندوق‌های خرد محلی را پیگیری می‌کنیم و قرار است که این طرح در 14 استان به اجرا در آید.

وی گفت: برای امسال راه‌اندازی 600 صندوق را هدفگذاری کرده‌ایم و کار آموزش و توانمندسازی افراد در محیط‌های روستایی و ساماندهی صندوق‌ها را برعهده داریم.

نوراله زاده ادامه داد: مرحله توانمندسازی افراد حدود 9 ماه طول می‌کشد که بر اساس آن گروههای خودیار 70 نفره شکل می‌گیرند و در مورد نحوه اداره صندوق، شناسایی طرح‌ها، تامین مالی، تولید و فروش محصول آموزش می‌بینند.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، کارکرد صندوق‌های خرد محلی اشتغالزایی برای اعضای خود و افرادی است که از مناطق روستایی در صندوق جمع می‌شوند و هزینه مورد نیاز برای آموزش و تشکیل صندوق‌های خرد محلی نیز توسط صندوق کارآفرینی امید تامین می‌شود.

نوراله زاده از اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به صندوق‌های خرد محلی خبر داد و گفت: بسته به طرح‌هایی که در طول دوره آموزش توسط اعضای صندوق‌ها شناسایی می‌شود تسهیلاتی در اختیار صندوق‌ها قرار می‌گیرد و میزان تسهیلات دهی نیز بسته به منطقه و روستا، تعداد اعضا و سهم آورده‌ای که وارد صندوق می‌شود متفاوت و از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان است.

وی گفت: تا پایان امسال ایجاد 600 صندوق در سراسر کشور پیش‌بینی شده و در برنامه داریم که ظرف سه سال صندوق‌های خرد محلی را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولین صندوق در شهر ری و پس از آن در فارس به شکل پایلوت راه‌اندازی شده و به تدریج تعداد صندوق‌ها بیشتر خواهد شد که این امر مستلزم شناسایی افراد بومی استانها و آموزش آنها طی یک دوره فشرده است تا فرایند توانمندسازی را طی کرده و کار آموزش در محیط های روستایی را دنبال کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: